5 مهر 1393
شماره خبر: 130025

اصلاح نگرش جامعه به حضور زنان درعرصه های اجتماعی ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اصلاح نگرش جامعه به حضور زنان درعرصه های اجتماعی ضروری است


مشاور اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر نقش موثر و سازنده زنان در عرصه های اجتماعی گفت: باید نگرش منفی جامعه را نسبت به حضور زنان در عرصه های اجتماعی اصلاح کرد.
سعید معید فر با بیان این مطلب در کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی فراروی خانواده در سالن اجتماعات میلاد اظهار داشت: با افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف زمینه توسعه هرچه بیشتر فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه فراهم می شود. وی با رد این نظر که عده ای معتقدند با خانه دار شدن بانوان زمینه اشتغال برای افراد جویای کار فراهم می شود ادامه داد: حضور فعال زنان محورهای اشتغالزایی را توسعه داده و همین امرمسیر را برای اشتغالزایی باز می کند. مشاور اجتماعی استاندار البرز در ادامه گفت: کمرنگ شدن نقش خانواده با توسعه زندگی صنعتی و شهری یکی از عوامل بارز در بروز آسیب های اجتماعی است. معیدفر اضافه کرد: مسایل معیشتی ،بیکاری و اعتیاد اعضای خانواده مسایل فرا روی خانواده هاست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی یادآورشد: امروزه شکاف عمیقی بین واقعیتها و ذهنیتها وجود دارد که با تغییرات عظیمی که در حوزه های مختلف بواسطه گذر زمان شاهد آن هستیم تشدید شده است . مشاوراجتماعی استاندار البرز افزود: نسل جوان امروز نسلی پویا است که با برنامه ریزی خانواده و والدین فاصله دارد ومشکل اصلی ما آن است که غیر از خانواده از نهاد دیگری استفاده نمی کنیم و همین امر مشکلاتی را بوجود آورده است.
15درصد خانواده های کرج و تهران زنان سرپرست خانوار هستند
وی با اشاره به اینکه 15 درصد خانواده های کرج و تهران زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: به این آمار باید خانواده هایی که ازدواج رسمی ندارند، خانواده های بدون فرزند، کم فرزند، فرزند محوری و مصرف کننده را نیز افزود. معید فراضافه کرد: براساس گزارشها چهار محور مطالبه مهریه، طلاق توافقی، نفقه و طلاق درخواستی بیشترین آمار پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان البرز را درسال جاری تشکیل داده است. وی تاکید کرد: بر این اساس باید از نهاد خانواده در جهت پویایی هرچه بیشتر نسل امروز و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی مختلف بهره برد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود