12 شهریور 1393
شماره خبر: 128643

البرزهم مسیر با برنامه های دولت خروج از رکود و مهار تورم اقتصادی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرزهم مسیر با برنامه های دولت خروج از رکود و مهار تورم اقتصادی


استاندار البرز گفت: استان البرز همگام با برنامه های دولت در مسیر خروج از رکود و مهار تورم اقتصادی، شاهد جشن احیاء صنایع تولیدی در هفته دولت بود.
سیدحمیدطهایی در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی – ورزشی فجر محمدشهر، در دو محور شامل؛برنامه های دولت در خروج از تورم و ضرورت مدیریت پروژه های افتتاح شده سخنرانی داشت. وی نخست به تشریح محورهایی از سمینار اخیر وزرای دولت پرداخت و اظهار داشت: فاز اول این سمینار به موضوع تورم و رکود اقتصادی کشور، اختصاص داشت و روند فعالیت های دولت یازدهم در این زمینه مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. وی افزود: در این مدت تلاش دولت به گونه ای بود که هم سازمانهای جهانی بین المللی و هم مراکز آماری اطلاعاتی کشور گزارش می دهند که تورم عنان گسیخته شده از 45 درصد به 23.5 رصد رسیده است.
بسته خروج از رکود، برنامه های مهم دولت در کاهش نرخ تورم
مهندس طهایی با بیان اینکه این روند حاکی از رشد منفی تورم در کشور است، تصریح کرد: با توکل بر خداوند و تلاش دولتمردان، برنامه های دولت به این سمت در حرکت است که تا پایان سالجاری تورم 1/9 درصدی به صفر برسد. نماینده عالی دولت در استان البرز اضافه کرد: دولت، تدابیر دیگری را نیز اندیشیده و قوانین و مقررات را در جهت توسعه اقتصادی و گشایش امور اقتصادی کشور اندیشیده است. وی ادامه داد: لایحه عبور از شرایط رکود اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی در قالب بسته رکورد خروج تورم که اخیراً به مجلس محترم ارائه شده است یکی از برنامه های دولت در این زمینه به شمار می رود. استاندار البرز بهره گیری از ظرفیت بخش تولید داخلی و صنایع کوچک را نیز از دیگر گامهای دولت در خروج از شرایط کنونی اقتصادی کشور برشمرد. مهندس طهایی در ادامه صحبت های خود، افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستانهای استان را نیز از جمله گام های نمایندگان هیئت دولت در استان البرز برشمرد و این حرکت را گام هایی به سمت رونق اقتصادی در استان دانست. وی در این رابطه گفت: در هفته دولت هر روز به یکی از شهرستانها سفر داشته و تعدادی از پروژه ها و طرح های تولیدی به افتتاح می رسید، در این بین برخی از پروژه ها مربوط به واحدهای صنعتی بود که مدت ها راکد بوده اند و با تزریق سرمایه همزمان با هفته دولت بار دیگر به چرخه تولید باز گشتند.
افتتاح پروژه ها کافی نیست، مدیریت پروژه ها نیز حائز اهمیت است
وی با بیان اینکه افتتاح چنین پروژه هایی به واقع جشن احیا صنایع در کشور بود؛ افزود: در افتتاح هر پروژه باید مجموعه ای از دستگاه ها دست به دست یکدیگر داده و از ابتدا با یکدیگر همکار باشند تا آنگونه که مد نظراست به اهداف نزدیک شویم. استاندار البرز با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه و مناسب از مجموعه پروژه های بهره برداری شده ، افزود: تنها افتتاح پروژه ها کافی نیست، سرمایه ای که در راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها بکار گرفته شده است باید به نحو مطلوبی مدیریت شود و تمام افراد بتوانند از ظرفیت ها استفاده داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود