27 مرداد 1393
شماره خبر: 127578

ماجرای فرار شکنجه‌گران بعثی با فریاد یا زهرا (س)

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ماجرای فرار شکنجه‌گران بعثی با فریاد یا زهرا (س)


دیدار صمیمانه فرماندار نظرآباد با تعدادی از آزادگان این شهرستان موجب شد که خاطرات ناگفته‌ بسیاری از رشادت‌های سربازان سپاه اسلام مطرح شود، از جمله ماجرای فرار شکنجه‌گران بعثی با فریادهای یا زهرا (س).
شهریار آقایی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با 3 نفر از آزاده‌های این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد. محمد چنبری، موسی فلاح آزاد، اکبر باغبانی 3 نفر از آزاده‌های شهرستان نظرآباد هستند که فرماندار با حضور در منزل آنها با این عزیزان گفت‌وگو کرد. در این دیدارها خاطرات متعددی از روزهای دفاع مقدس و همچنین اسارت از سوی این 3 آزاده سرافراز مطرح شد، از جمله آنکه محمد چنبری با شرح شکنجه بی‌‌رحمانه اسرا گفت: رژیم بعث عراق اجازه داشتن و مطالعه کلام‌الله مجید را به ما نمی‌داد و اگر در اردوگاه قرآن پیدا می‌شد، به شدت اسرا را تنبیه می‌کردند. وی افزود: توسط یکی از اسرا قرآنی جیبی به صورت قاچاقی وارد اردوگاه شده بود که متاسفانه آن را پیدا کردند، سپس از سوی اسرایی که در آشپزخانه کار می‌کردند، تعدادی جعبه پودر لباس‌شویی را وارد اردوگاه کرده و با زغال آیات شریفه قرآن را به روی آنها می‌نوشتیم و به این طریق اسرا برای حفظ کلام‌الله مجید اقدام می‌کردند که این شیوه نیز به گوش عراقی‌ها رسید. این آزاده ادامه داد: سپس بر روی دیوار و زمین آیات قرآن را آنها که حفظ بودند، می‌نوشتند و دیگر اسرا نیز این آیات شریف را حفظ می‌کردند و زمانی که بعثی‌ها متوجه شدند با روحیه مقاوم اسرا نمی‌توانند برخورد کنند، اقدام به شناسایی طراحان این طرح و شکنجه آنها کردند.
چنبری که از آزاده‌های سرافراز شهرستان نظرآباد است، افزود: یک شب این اسرا را به محوطه برده و با کابل برق شلاق زدند و دیگر اسرا نیز از سوله‌های خود شاهد این منظره بودند که ناگهان یکی از اسرا فریاد زد، یا زهرا (س). وی اظهار داشت: در صورتی که هیچ برنامه‌ریزی نکرده بودیم، ناگهان همه فریاد یا زهرا (س) سر دادیم و به مادر ائمه اطهار (ع) متوسل شدیم تا جایی که متوجه شدیم هیچ شکنجه‌گر و زندانبانی در محوطه اردوگاه نیست. چنبری گفت: دقایقی بعد متوجه شدیم که فریادهای ما به اندازه‌ای بلند و رسا بود که شکنجه‌گران از ترس جان خود فرار کرده و به طبقات بالای اردوگاه و برروی دیوارها پناه برده‌اند. وی تاکید کرد: همان زمان نذر کردم و این را به همه نیز می‌گویم که اگر خدا یک دختر به شما داد حتما نام او را زهرا گذاشته و هیچگاه از ائمه اطهار (ع) و قرآن دور نشوید.
آزادگان سندهای زنده افتخار ملت ایران هستند
در این دیدارها شهریار آقایی فرماندار نظرآباد با اشاره به بیست و ششم مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به ایران اسلامی گفت: ملت ایران در راه رسیدن به استقلال و آزادی و زندگی با عزت و سرافرازی در جهان، راه طولانی و سختی را پشت‌سر گذاشته است. وی تصریح کرد: در این مسیر هزاران جوان رشید و انقلابی به فرمان مرجعیت معظم شیعه به ویژه امام خمینی (ره) لبیک گفته و با قیام در برابر رژیم طاغوت، 2 هزار و 500 سال حکومت ستم‌شاهی را ساقط کردند. این مسئول افزود: همان‌طور که یاران با وفای خمینی کبیر (ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب تاکید داشتند که این پیروزی تازه اول راه است، شاهد بودیم که از شرق و غرب عالم برای ضربه زدن به انقلاب و ملت ایران انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها به اجرا گذاشته شد که یکی از مهمترین آنها جنگ تحمیلی بود. آقایی افزود: رژیم منفور بعث عراق با حمایت بیش از 40 کشور اروپایی و آمریکایی جنگی نابرابر را آغاز و با تجاوز به ایران اسلامی به دنبال انتقام گرفتن از مردم ما بودند. وی ادامه داد: آنچه که کشورهای زورگوی غربی و ایادی آنها نمی‌دانستند، غیرت جوانان ایرانی بود که بار دیگر در حمایت از اسلام و انقلاب و ولایت به میدان آمده و با دست‌های خالی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح کشور متجاوز ایستادگی کردند. رئیس شورای تامین شهرستان نظرآباد افزود: ثمره ایثار، رشادت، استقامت و از خودگذشتگی این جوانان را امروز با آسایش و امنیت حاکم بر کشور به خوبی لمس می‌کنیم. آقایی گفت: در دوران دفاع مقدس، سربازان دلیر سپاه اسلام فداکاری‌های بسیاری انجام دادند که اوج آن را می‌توان در خاطرات آزادگان سرافراز مشاهده کرد. وی افزود: آزادگان جنگ تحمیلی سال‌های زندان و شکنجه را تحمل کرده و امروز نیز آنها در صف نخست دفاع از اسلام و انقلاب قرار دارند. آقایی با اشاره به اینکه جوامع مختلف قهرمانانی دارند که برای جوانان آنها الگو هستند، گفت: الگوی نسل جوان ایران، آزادگان سرافرازی هستند که با صبر و استقامت در برابر انواع شکنجه‌های ددمنشان بعثی، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآوردند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید خاطرات دوران اسارت آزادگان ثبت و به خوبی به نسل‌های آینده منقل شود، گفت: یکی از نخستین برنامه‌هایی که پس از حضور در فرمانداری نظرآباد داشتم، در همین مورد بود. فرماندار نظرآباد افزود: به دستگاه‌های اجرایی شهرستان نظرآباد که در این حوزه مسئولیت دارند، از جمله ادارات بنیاد شهید و حفظ آثار دفاع مقدس تاکید کرده‌ام که باید خاطرات آزادگان شهرستان نظرآباد ثبت و ضبط شود. آقایی در پایان اعلام کرد: این طرح در کنار احداث موزه دفاع مقدس شهرستان نظرآباد از جمله برنامه‌های اولویت‌دار است که به زودی اطلاعات لازم در مورد آنها به مردم ارائه می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود