21 تیر 1393
شماره خبر: 125687

کمبود 1300 تخت بیمارستانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کمبود 1300 تخت بیمارستانی در البرز


نماینده مردم کرج در مجلس گفت: کمبودهای فراوانی در بخش بهداشت و درمان داریم و در حال حاضر مراکز درمانی استان با کمبود هزار و 300 تخت بیمارستانی مواجه است.
محمد جواند کولیوند در ارتباط با نرخ رشد جمعیت در استان البرز اظهار داشت: به دلیل مهاجرت بالا و ایجاد مسکن مهر،نرخ رشد جمعیت تقریبا 4.8 است که این میزان تقریبا 2 برابر میزان متوسط کشور است.همچنین برای این نرخ رشد زیرساخت های بیشتری مانند آب، برق،گاز، انرژی، آموزش و پرورش و سایر خدمات الزامی نیاز است. وی در ارتباط با وضعیت مهاجرت به استان البرز اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه زندگی در تهران بسیار بالاست،عمدتا مهاجرین به سمت حاشیه های پایتخت روانه می شوند و اولین حاشیه ای که مردم انتخاب می کنند غرب تهران است لذا کرج و کماشهر و سایر شهرستان های استان اولین مقصد مهاجرین هستند. این مسئول در ادامه افزود: معمولا مهاجرین، کمتر به سمت ورامین و یا شرق تهران مهاجرت می کنند. و این موضوع به دلیل امکانات بیشتر استان البرز است و مردم به جایی مهاجرت می کنند که امکانات مناسبی داشته باشد. طبیعتا کلانشهرکرج نسبت به سایر شهر ها و شهرستانهای مجاور از غنای بیشتری برخوردار است کولیوند در ارتباط با وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان های استان البرز خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی ما در ارتباط با بهداشت و درمان بسیار بغرنج است و چیزی در حدود 1300 تخت کم داریم.در کل مراکز درمانی و مراکز بهداشتی بسیار کمی داریم و اختلاف بسیار زیادی با حد سرانه موجود است.
فردیس هنوز بیمارستان ندارد
وی در ادامه گفت:علیرغم توسعه روزافزون این مراکز،همچنان این میزان جوابگوی سرانه جمعیت استان را نمیدهد، فردیس با جمعیت چندصد هزار نفری هنوز بیمارستان ندارد یا در خود شهر کرج فقط یک بیمارستان دولتی داریم و مابقی بیمارستان ها همگی خصوصی هستنداما با این حال ما با وزارت بهداشت و درمان جلسه ای داشتیم و قرار شد این وزارتخانه بخش خصوصی را وارد این موضوع بکند تا این مشکل برطرف بشود. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص وضعیت ترافیک شهر کرج افزود:یکی از راه های اصلی و ماندگار حل معضل ترافیک راه اندازی قطار شهری کرج است.اگر قطار شهری کرج در فاز اول از چهارراه طالقانی تا حصارک راه اندازی شود خیلی به مساله ترافیک کرج کمک میکند. کولیوند در پایان خاطر نشان کرد: توجه مردم به وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس راه حل دیگر حل این معضل است و از شهروندان خواست حتی الامکان از مسافرت های غیر ضرور خودداری بکنند،ترجیحا از خدمات الکترونیکی سازمان ها و ادارات و نهادها استفاده تا از تردد در سطح شهر خودداری بکنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود