24 مرداد 1391
شماره خبر: 10214

تطبیق قوانین توسط شورای نگهبان موجب حفظ اسلامیت نظام است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تطبیق قوانین توسط شورای نگهبان موجب حفظ اسلامیت نظام است

سپیدار آنلاین: جانشین معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تطبیق قوانین با قانون اساسی و شرع مقدس وظیفه شورای نگهبان و موجب حفظ اسلامیت نظام است.
'محمد رضا میرشمسی ' در آیین معارفه رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز افزود: این رسالت سنگین شورای نگهبان موجب می شود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هرگونه خدشه ای ایمن بماند. وی اضافه كرد: دو وظیفه اساسی تایید صلاحیت نمایندگان و نظارت بر حسن اجرای انتخابات نیز از وظایف این نهاد محسوب می شود. میرشمسی گفت: نظارت بر انتخابات سلامت انتخابات را به همراه دارد،اگر نظارت به درستی صورت نپذیرد نمایندگان صالح وارد مجلس نمی شوند تا قانون های درستی داشته باشند. وی افزود: برای اینكه نمایندگان خوبی داشته باشیم باید در تایید صلاحیت ها دقیق عمل كنیم و نظارت بر انتخابات داشته باشیم و دراین صورت سلامت مجلس سلامت قوانین را به همراه می آورد. این مسوول اظهار داشت: از حیث انتخابات ملی هم، نظارت بر انتخابات دقیق این امید را ایجاد می كند ، رییس جمهوری انتخاب شود كه قوانین سالمی كه از مجلس سالم بیرون آمده پیاده كند . میرشمسی با اشاره به اهمیت شورای نگهبان در نظام اسلامی گفت: در دوم خرداد شاهد هجمه های سنگینی به شورای نگهبان بودیم تا قدرت تصمیم گیری از این نهاد مهم سلب شود . وی افزود: مجلس و دولت خوب زمینه ساز دولت كریمه امام زمان (عج ) است و این نوع مجلس و دولت نیاز به شورای نگهبان خوب دارد . استاندار البرز نیز در این مراسم گفت: دشمنان همچنان در ضربه زدن به دستاوردهای نظام مصمم هستند و تمام تلاش خود را در این زمینه بكار گرفته اند . 'عیسی فرهادی' افزود: ولایت فقیه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می روند كه مورد توجه جدی دشمنان هستند. فرهادی تاكید كرد: با تقویت این دستاوردهای مهم می توان در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی كرد . وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی باید زمینه ساز امام عصر (عج) باشد و شایسته سالاری در این زمینه بصورت ویژه مد نظر قرار گیرد.
فرهادی گفت: دشمنان با بی تقوایی و صرف هزینه های سنگین تلاشهای ویژه ای را در جهت تضعیف این نهاد آغاز كرده اند . استاندار البرز گفت: در شرایطی كه نظام اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی است نقش شورای نگهبان را در رفع بسیاری از مشكلات و نظارت دقیق نباید نادیده گرفت . رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران هم گفت: استان البرز نقش موثری در همراهی پایتخت برای رفع فتنه 88 ایفا كرد . 'محمد قاسم تهرانی ' افزود: در زمان بروز فتنه 88 نیروهای مردمی بودند كه فتنه را خاموش كردند و توانستند در كنار نیروهای امنیتی و نظامی نقش مهمی ایفا كنند . وی ادامه داد: در این بین هیات نظارت و بازرسی البرز با توجه به مجموعه كاری و تعهدی كه داشت توانست در این زمینه مثمر ثمر واقع شود . تهرانی گفت: درانتخابات مجلس شورای اسلامی كه از انتخابات مهم پس از توطئه های سال 88 بود نقش موثر هیات های نظارت و بازرسی انتخابات موجب برگزاری هرچه باشكوهتر این دوره از انتخابات نیز شد . وی اضافه كرد: افردی كه دراستان البرز دراین برهه های مهم سرنوشت ساز كمك و یاری گر تهران بودند بسیار قابل اعتماد و دارای سابقه درخشان هستند . تهرانی گفت: انتظار می رود با راه اندازی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان البرز كه از امروز رسما فعالیت خود را آغاز می كند بتوانیم انتظارات شورای نگهبان كه خواست نظام است را برآورده كنیم . در این آیین حجت الاسلام والمسلمین ' محمد حسین روحی یزدی ' بعنوان رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز معرفی شد .



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود