31 تیر 1391
شماره خبر: 9196

پاسداشت خبرنگار حرمت نهادن به افکار عمومی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 پاسداشت خبرنگار حرمت نهادن به افکار عمومی است

سپیدار آنلاین :مدیر مسئول شبکه خبری کرج گفت: صرفنظر از دغدغه هایی نظیر امنیت شغلی و معیشت، حفظ شان و جایگاه از جمله مطالبه های به حق خبرنگاران است، چراکه حرمت خبرنگار در واقع حرمت نهادن به افکار عمومی است.
منصور جمشیدی با حضور در پايگاه خبري مديريت شهري كرج از بخش هاي مختلف تحريريه اين پايگاه بازديد و با خبرنگاران اين مجموعه گفتگو كرد. اين فعال عرصه رسانه استان با توجه به پیش بودن روز خبرنگار اظهارداشت: اگر بپذیریم وظیفه و مسئولیت خبرنگار و بطور کلی اصحاب رسانه برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولان است ،بنابراین حفظ عزت و حرمت این قشر بخصوص توسط مسئولان و مدیران یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می رود. وی تاکید کرد: به عنوان یکی از دست اندرکاران رسانه در استان براین باورم که این درخواست فقط به مسئولان و مدیران خلاصه نمی شود بلکه انتظار این است، همه اصحاب خبر و خبر رسانی به حفظ شان و شرافت خبرنگاری توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند. وی اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به 17 مرداد ماه سالروز شهادت زنده یاد محمود صارمی خبرنگار ایرنا که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده، بحثهای زیادی راجع به شرایط سخت کاری، بیمه، امنیت شغلی و دیگر نیازهای خبرنگاران مطرح می شود و پس از چند روز به فراموشی سپرده می شود. جمشیدی گفت: البته کارها و خدماتی طی سالهای اخیر برای خبرنگاران انجام شده اما ناکافی بوده است ضمن اینکه همه دست اندرکاران خبر و خبررسانی در استان را شامل نشده است بخصوص خبرنگاران آزاد و رسانه های بخش خصوصی که بطور کلی از هرگونه امتیازی محروم بوده اند.
وی که خود موسس اولین رسانه دنیای مجازی با عنوان شبکه خبری کرج است، افزود: این رسانه که سالها قبل از تشکیل استان البرز در شهرستان کرج فعال بوده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد در حالی از هرگونه حمایت مالی و اقتصادی محروم است که تولیدات آن اعم از عکس و خبر و گزارش توسط دیگر نشریه هاي استان مورد استفاده قرار می گیرد. مدیر مسئول شبکه خبری کرج اضافه کرد: با تشكيل استان البرز و خانه مطبوعات توقع رسانه ها پيگيري مطالبات مغفول مانده است كه اميد مي رود به زودي محقق شود. جمشیدی تاکید کرد: برخی مسئولان توقع دارند رسانه ها بجای هرگونه نقد سازنده فقط به تعریف و تمجید بپردازند و اين در حاليست كه اين امر رسانه ها را از ماهيت و كاركرد اصلي خود دور مي كند. به گفته وی، این درحالی است که مسئولان و مدیران نهادها و دستگاههای اجرایی در سایر استانها، برنامه ها و روشهایی برای حمایت از رسانه های فعال بخصوص بخش خصوصی ایجاد کرده اند که نه تنها به پایداری و تقویت رسانه ها منجر شده، بلکه نهادها و دستگاههای اجرایی نیز از مزایای اطلاع رسانی بیشتر، بهتر و شفاف تر به افکار عمومی استان خود سود برده اند.
پايگاه خبري مديريت شهري كرج موفق عمل كرده است
وی در بخش ديگري پایگاه خبری مدیریت شهری کرج را یکی از موفق ترین و جامع ترین پایگاه های اطلاع رسانی در استان البرز دانست و گفت: شهرداری کرج در کنار کارهای چشمگیر اجرایی و عمرانی، در خصوص فعالیتهای فرهنگی نیز کارنامه موفقی از خود ارایه کرده است. جمشیدی اضافه کرد: اینگونه پایگاههای خبری که اغلب نهادها و دستگاههای اجرایی مبادرت به راه اندازی آن کرده اند نمونه دیگری از تنوع فزاینده در دنیای اطلاع رسانی است که بطور مشخص شهرداری کرج توانسته است با بکارگیری نیروهای کارآمد در این پایگاه خبری رضایت هرچه بیشتر خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان را تامین کند. اين فعال رسانه اي كسب رتبه سوم اين پايگاه خبري در جشنواره انتشارات روابط عمومي را نشان از اهتمام ويژه و تخصصي در اين مجموعه براي توليد محتوا عنوان كرد.وی گفت: البته نکته ظریفی در مورد استفاده از توليدات پایگاههای خبری وجود دارد و آن این است که خبرنگاران خبرگزاریها، مطبوعات و سایر رسانه های استان نبايد فقط به کسب خبر از این منابع اکتفا کرده و از تولید و تهیه خبرها و گزارشهای تولیدی دور بمانند. مدیر مسئول شبکه خبری کرج در ادامه همچنین انتخاب فرهادی استاندار البرز و آقازاده شهردار کرج مرکز این استان به عنوان حامیان نمونه کتاب و کتابخوانی در کشور را افتخاری بزرگ برای استان جوان البرز دانست و افزود: این انتخاب در واقع نمادی است که از ویژگیها و جهت گیریهای فرهنگی این دو شخصیت و مسئول ارشد استان حکایت می کند. جمشیدی در پایان ضمن تبریک روز فرا رسيدن روز خبرنگار به جامعه مطبوعاتی و اهالی رسانه در استان البرز ابراز امیدواری کرد: خبرنگاران و در مجموع کل اصحاب رسانه البرز به عنوان قشر زحمتکش و کم توقع استان که تاکنون دلسوزانه و صبورانه به وظیفه خطیر اطلاع رسانی عمل کرده و برغم همه کاستی ها و دشواریها، کارنامه قابل دفاعی از خود برجای گذاشته، مورد حمایت و توجه هرچه بیشتر مسئولان دستگاههای اجرایی استان قرار گیرند.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود