7 تیر 1391
شماره خبر: 8325

مقابله با اعتیاد عزم ملی را می طلبد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مقابله با اعتیاد عزم ملی را می طلبد

سپیدار آنلاین: مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: مقابله با اعتیاد عزم ملی را می طلبد و هر دستگاهی بخواهد تک روی کند به هیچ نتیجه ای نخواهند نرسید.
مرتضی مکاریان با بیان اینکه نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در مناسبت های مختلف چندین بار در سال برگزار می شود، افزود: اگر دستگاه های اجرایی عضو شورای مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند مشکلات و آسیب ها در این زمینه کاهش خواهد یافت. وی ادامه داد: اشتغال معتادان بهبود یافته مهمترین برنامه بهزیستی استان البرز بوده و اگر به این افراد توجه نشود، دوباره به خانه اول خود سوق پیدا خواهند کرد بنابراین باید به اشتغال آنها توجه ویژه صورت گیرد. مدیر کل بهزیستی استان البرز بر پیگیری و توجه به بحث پیشگیری، درمان و توانمندسازی معتادان استان البرز تاکید کرد و افزود: در حوزه درمان در سطح کشور 63 درصد کارها توسط بهزیستی انجام می شود. مکاریان گفت: درمان، بستری، کمپ های درمانی میان مدت و سمن های مختلف در حوزه مشاوره و روان درمانی در راستای ارائه خدمات به معتادان فعالیت دارند. مدیر کل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در حوزه پیشگیری نگاه ما به کل کشور است و همه کشور جامعه هدف است که با ابزارهایی مانند آگاه سازی، آموزش، اطلاع رسانی و حساس سازی به دنبال کاهش سوق افراد جامعه به ویژه مردها به سمت اعتیاد هستیم.
کاهش هر ساله بودجه پیشگیری از اعتیاد در کشور
مدیر کل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش از کاهش هر ساله بودجه پیشگیری از اعتیاد در کشور انتقاد کرد. مرتضی مکاریان اظهار داشت: متاسفانه هر ساله بودجه های حوزه پیشگیری کاهش پیدا می کند. وی ادامه داد: اعتبار پیشگیری از اعتیاد سال گذشته در کشور 10 میلیارد تومان بود که سهم و هزینه استان البرز در این زمینه کمتر از 200 میلیون تومان بوده است. مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: باید در این راستا هزینه کرد و جامعه را با این بلای خانمان سوز آشنا کرد و به آنها در رابطه با مواد مخدر اطلاعات بیشتری را داد. وی با بیان اینکه در این جهت از اصحاب رسانه و صدا و سیما استفاده می کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر تیم های مشاوره و متخصص بهزیستی در این حوزه به صورت محله محور در سطح شهر و همچنین پادگان ها و دیگر مکان هایی که مورد نیاز است حضور دارند و در امر اطلاع رسانی ،آموزش و آشنا کردن مردم با این بالای خانم سوز تلاش می کنند. این مسئول در خصوص کاهش آسیب ها افزود: فقط باید مواظب باشیم که افراد معتاد به دیگر افراد جامعه آسیب وارد نکند بنابراین باید به این افراد خدمات اولیه بدهیم تا بیماری های مختلفشان به دیگران سرایت نکند. مدیر کل بهزیستی استان البرز بر توانمندسازی افراد معتاد در کنار درمان های اجتماعی و روانی تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای این افراد بسیار مهم است که غرفه های مختلفی در این راستا در نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر استان دایر شده است.



منبع:پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود