25 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7014

برنامه های زمانبندی اتمام پروژه های قطار شهری اجرایی می شود/ بازديد بازرس ويژه رئيس جمهور

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برنامه های زمانبندی اتمام پروژه های قطار شهری اجرایی می شود/ بازديد بازرس ويژه رئيس جمهور

سپیدار آنلاین: مدیر عامل سازمان قطارشهری کرج و حومه با اشاره به بازديد ويژه رئيس جمهور از طرح قطار شهري كرج، تاکید کرد: تحقق برنامه های زمانبندی اتمام پروژه های قطار شهری همکاری مجموعه مدیریت استانی و شهری را لازم دارد.
علی اصغر همتی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه های قطار شهری به عنوان یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی اظهارداشت: تعامل بیشتر و همکاری جدی مجموعه مدیریت استانی و شهری در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه های قطار شهری نقش بسزایی ایفا می کند. وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسریع در بهره برداری از خط 2 قطارشهری کرج و حومه خاطرنشان کرد: به این منظور پروژه های خط دو قطار شهری با هدف آگاهی از روند اجرای پروژه ها این خط قطار شهری مورد بازدید مسئولان کشوری، استانی و شهری قرار گرفت. این مسئول با تاکید بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر مسئولان ذیربط با اجرای پروژه های قطار شهری کرج، خواستار تعامل هر چه بیشتر این مسئولان برای عملیاتی کردن پروژه های تعریف شده در خط 2 قطار شهری شد. همتی، بهره‌ برداري از خط 2 قطارشهري كرج در سريعترين زمان ممكن را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این موضوع از اولویت های مجموعه مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری است، گفت: در حال حاضر از 14 كيلومتر خط 2 قطارشهري عمليات هشت كيلومتر آن به طور متوسط اجرايي شده است. وی خاطرنشان كرد: خط 2 قطار شهري كرج به طول 30 كيلومتر با 27 ايستگاه، شهريار و ملارد را به كرج و سپس از طريق خيابان شهيد بهشتي به كمالشهر مي‌رسد. این مسئول، تاخير 10 ساله بهره‌برداري از خط 2 قطار شهري كرج را يادآور شد و گفت: مشكلات متعدد قرار گرفته بر راه عملياتي كردن اين پروژه موجب تاخير در اجراي اين پروژه شده است. همتی با بیان اینکه، اين خط يکي از مهمترين خطوط قطار شهري کرج است که منطقه کمالشهر کرج را به شهرستان ملارد متصل مي کند، افزود: اين سازمان براي اجراي طرح هاي عمراني خود، جذب و بکارگيري نيروهاي بومي و متخصص را در اولويت قرار داده است.
مترو شاکله اصلی حمل ونقل عمومی است
مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج و حومه تاکید کرد: مترو با توجه به ساختار فیزیکی و فنی مبنی بر دارا بون ظرفیت بالا در جابجایی مسافر، شاکله اصلی حمل و نقل محسوب می شود. همتی، نداشتن آلودگی های زیست محیطی را از بازرترین ویژگی های قطار شهری ذکر و عنوان کرد: قطار شهری سریعترین شبکه خطوط حمل و نقلی است که می تواند مسافرت های درون شهری را به نحو مطلوبی پوشش دهد. وی اظهارداشت: امروزه مسائل مربوط به حمل ونقل در شهرها یکی از چالش هاي عمده دولت ها می باشد که با تکیه بر مطالعات و بررسی ها انجام شده، حمل ونقل عمومی و به ویژه حمل ونقل ریلی قادر به کاهش مشکلات ناشی از ترافیک در کلانشهر ها است. این مسئول، راه اندازی و تکمیل خطوط قطار شهری را از اولویت های مهم مجموعه مدیریت شهری خواند و گفت: بهره گیری از این وسیله حمل و نقل همچنین نقش تاثیر گذاری در کاهش حجم ترافیک شهری دارد. بازدید از خط دو قطار شهری با حضور زارعی، بازرس ویژه ریاست جمهوری، استاندار البرز ، افضلی، معاون فنی عمرانی استاندار، میری مدیر بازرسی، شکایات و عملکرد شهرداری کرج ، سجادی مدیرعامل شرکت سابیر، جابری کارشناس بازرسی ریاست جمهوری، به همراه همتی، مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج و تنی چند از معاونین و مدیران سازمان انجام شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود