7 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6565

بزرگ مردي كه به كرج حيات بخشيد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بزرگ مردي كه به كرج حيات بخشيد

سپیدار آنلاین: "ابوالقاسم شادلو" بزرگ مرد 85 ساله اي است كه با كاشت 400 اصله درخت در كرج، به اين كلانشهر حيات بخشيد و بهشت را از آن خود كرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري مديريت شهري كرج، "ابوالقاسم شادلو"‌ باغبان پير شهرمان در حالي هشتادو پنجمين بهار زندگي را در بستر بيماري مي گذارند كه هنوز بعد از گذشت سالها دغدغه حفظ درختان شهررا دارد و براي آينده آنها نگران است. به همراه مسئولان سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج به عيادت و ديدار وي رفتيم. وارد خانه پرصفاي او كه شديم، حياط پر بود از درختان، گل و گياه كه هر انساني را به وجد مي آورد.
پيرمرد صفاي وصف ناشدني داشت...
با اينكه حال خوشايندي نداشت اما نگراني براي درختان اين باغشهر قديمي در چشمانش موج مي زد. باغبان پير شهرمان طي 12 سال گذشته بيش از 400 اصله درخت در خيابانهاي جهانشهر و هلال احمر كرج كاشت. به قول خودش، تا ساعاتي از نيمه شب به پاسباني از اين درختان پرداخت تا از آسيبهاي وارده از سوي افراد جلوگيري كند. شادلو مي گويد: در اين زمينه چندين بار بر اثر سقوط در جوي آب دچار صدمه شده ام اما باز هم دغدغه حفظ و نگهداري درختان را دارم چون آينده اين باغشهر قديمي در گرو حفظ اين ميراث گرانبها است. پيرمرد ساكت مي شود، ياد دوران جواني اش مي افتد، آن زماني كه اين درختان سر به فلك كشيده شهرمان، هنوز نهال بودند و با دستان خود آنها را كاشت. پيرمرد هر بهار صفحه اي از زندگيش را ورق مي زند و درختان روز به روز شكوفه مي دهند و جوانه مي زنند... ابراهيم شادلو با فرا رسيدن هر بهار پير مي شود و درختان تنومند تر... يادمان باشد سبزي شهرمان مديون نگاه مهربان بزرگ مرداني همچون ابوالقاسم شادلو و محمدصادق فاتح و ... است. براي باغبان پير شهرمان دعا كنيم...

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود