19 تیر 1403
شماره خبر: 307439

‌ دوره ششم مدیریت شهری دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



شهردار کرج در آیین بهره برداری از فازیک مسیر ویژه اتوبوس تندرو کرج گفت: رسالت دوره ششم مدیریت شهری اتمام پروژه های نیمه تمام است.
مهرداد کیانی در حاشیه آیین بهره برداری از فاز یک مسیر ویژه اتوبوس های تندرو کرج، که با حضور یحیی رمضانی فرماندار کرج، علیرضا عباسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، فرماندهی انتظامی و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام، اظهار کرد: امروز بهره برداری از مسیر اتوبوس های تندرو را برای اولین بار در شهر کرج خواهیم داشت.وی با اشاره به اینکه مزیت های اتوبوس های تندرو که خیلی ها به اشتباه آن را BRT اطلاق می کنند بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از نشانه های عدالت اجتماعی توسعه حمل و نقل عمومی است که همه مردم با قیمت ارزان به آن دسترسی داشته باشند.کیانی ادامه داد: هر چقدر شبکه حمل و نقل را توسعه دهیم، به پاک بودن هوایی که مردم تنفس می کنند کمک خواهیم کرد.وی اضافه کرد: متاسفانه در شهر ما بسیاری از خودروها تک سرنشین طی مسیر می کنند و باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم و با توسعه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و خطوط منتهی به خط اتوبوس های تندرو، شهری پیشرو داشته باشیم.
کیانی با اشاره به اینکه اولین شهری هستیم که اتوبوس های برقی را در سطح وسیع بکار بردیم و این افتخار برای ما به ثبت رسید، اضافه کرد: آیین نامه واگذاری تاکسی های برقی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و به زودی شاهد حضور تاکسی های برقی در کرج خواهیم بود.شهردار کرج بیان داشت: تمامی این دستاوردها در دوره ششم مدیریت شهری حاصل شده و اگر بخواهم نامی برای این دوره از مدیریت شهری انتخاب کنم، آن نام دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است.کیانی گفت: دوره ششم مدیریت شهری بسیاری از هزینه ها را به جان خرید و پروژه‌هایی را به مرحله بهره برداری نزدیک کرد که شاید به نامشان تمام نشود.وی در ادامه توضیح داد، در چند سال اخیر شهرداری کرج صدها میلیارد تومان برای کنترل آب‌های سطحی هزینه کرده و آن را در زیر زمین دفن کرده بدون اینکه افتتاحیه ای در کار باشد.شهردار کرج اشاره کرد: در سنوات قبل ۵۰ نقطه از سطح شهر دچار آب گرفتگی می‌شد به سبب همین هزینه ها به پنج نقطه کاهش پیدا کرده است. شایان ذکر است فاز یک مسیر ویژه اتوبوس تندرو کرج دارای ۳۵ ایستگاه در طول مسیر ۱۹ کیلومتری است که در آن ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی به همراه ۸هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی در رده های مختلف انجام پذیرفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود