29 خرداد 1392
شماره خبر: 27215

زنگ‌هايي كه شعله به جان مردم مي اندازد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زنگ‌هايي كه شعله به جان مردم مي اندازد


سپیدار آنلاین: زنگ 90 درصد تلفن هاي سامانه 125 شهرداري كرج در حالي بلند مي شود كه اين تماس‌ها از كم اطلاعي شهروندان و نيز عدم فرهنگ سازي صحيح به كارگيري اين شماره تماس در مواقع خطر، حكايت مي كند.
هر روز كاري اغلب آتش نشانان همواره با اين نگراني آغاز مي شود كه مبادا زنگ تماسي كه اينك از سوي ستاد براي اجراي عمليات به صدا در آمده و نشاني‌ كه اكنون در بي‌سيم‌ها اعلام خواهد شد حكايت‌گر وقوع حادثه اي براي دوستان،‌ اقوام يا خانه و خانواده شان است. دلهره اي كه شايد آنهايي كه بي محابا و از سر تفريح شماره سامانه 125 آتش نشاني را مي گيرند هرگز آن را حس نكرده و به تبعاتش نيانديشيده اند...
مزاحمت هاي تلفني در ايران از سابقه اي به نسبت طولاني، تقريبا معادل با آغاز همه گير شدن تلفن در كشور، برخوردار است. زماني كه هنوز دامنه ارتباط هاي الكترونيكي نظير اينترنت و تلفن همراه به اين اندازه گسترده نشده و برداشتن گوشي تلفن و برقراري يك تماس تلفني حتي با شخصي ناشناس داراي جذابيت‌هاي خاص خود بود. در اين زمان عده اي با انجام حركتي ضدفرهنگي كه اندك اندك عنوان مزاحمت تلفني را به خود گرفت، آثار مفيد و موثر اين وسيله ارزشمند را تحت شعاع عملكرد خويش قرار دادند به نحوي كه مزاحمت‌هاي تلفني هرازگاه زمينه پاشيده شدن زندگي برخي خانواده‌ها را با خود به همراه آورد.
با افزايش آگاهي و پيشرفت‌هاي ارتباطي، اندك اندك اين مزاحمت‌ها اگرچه كم‌رنگ شد، اما پايان نيافت به طوري كه هنوز برخي دستگاه‌هاي امدادي و خدمات‌رسان چون آتش نشاني يا اورژانس از تماس‌هاي مكرر و بي دليل شهروندان با ستادهايشان خبر مي دهند.
مزاحمت هاي

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود