27 خرداد 1392
شماره خبر: 27114

شتاب خدمات رسانی متناسب با رشد جمعیتی کرج نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شتاب خدمات رسانی متناسب با رشد جمعیتی کرج نیست


سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج عنوان کرد: از علت های بروز خلاء در امر خدمات رسانی شهرداری کرج به شهروندان، عدم تناسب منطقی میان دو مولفه شتاب خدمات رسانی و رشد جمعیتی در این کلانشهر است.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب به جمعیت شناور و جمعیت ساکن در کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: از جمله مهمترین علت های عدم تناسب میان شتاب خدمات رسانی و رشد جمعیتی، علاوه بر افزایش بی رویه جمعیت، وجود جمعیت شناور است. وی با اشاره به رشد فزاینده جمعیت کرج طی سال های گذشته، عنوان کرد: جمعیت شهر کرج تحت تاثیر برخی عوامل از 40 هزار نفر به یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است که با توجه به این رویکرد جمعیتی، مسئولیت و رسالت شهرداری در امر خدمات رسانی شهرداری دو چندان شده است.این مسئول اظهارداشت: به دلیل رشد فزاینده جمعیت، کمبودهای شهری بیشتر دیده می شود که شهرداری نیز برای جبران این مهم خود را با امکانات موجود وفق داده است، ضمن آنكه در این راستا، شرایط بررسی و امکانات موجود گسترش داده شد. رضاپور با بیان اینکه، مدیریت شهری برای جبران کمبودهای ناشی از افزایش نرخ جمعیت تلاش همه جانبه ای را در دستور کار خود قرارداد، بیان کرد: از اقدامات صورت گرفته در این خصوص فراهم آوردن زمینه های همیاری مردم با شهرداری در قالب ارتقاء فرهنگ شهر نشینی است که محور و هدف اصلی این مهم را علاقه مند کردن شهروندان به موضوعات شهری از جمله اقتصاد شهری و سرانه های شهری است. وی تاکید کرد: با بهره گیری از این سیاست ها و برنامه های پیش بینی شده و با هدف ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهر و شهروندان، سطح خدمات رسانی طی سال های اخیر، تقریبا به رشد جمعیت رسیده است. معاون اداری مالی شهرداری کرج از رشد مطلوب سرانه های خدماتی طی چند سال اخیر خبرداد و افزود: میزان سرانه خدمات شهری با اهتمام مدیریت شهری به شدت افزایش یافته است که از جمله این سرانه ها افزایش سرانه فضای سبز است که نسبت به جمعیت و شتاب آن تغییر بسیار مطلوبی به ویژه نسبت به 10 سال گذشته داشته است.
خدمات رسانی به بیش از 3 میلیون نفر
معاون اداری مالی شهرداری کرج در ارزیابی نرخ خدمات رسانی شهرداری این کلانشهر، بیان کرد: ارزیابی های صورت گرفته در شهرداری حاکی از آن است که این

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود