2 مهر 1398
شماره خبر: 221655

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)


شورای اسلامی کلانشهر کرج با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زین العابدین سید الساجدین امام سجاد (ع) را به محضر ولی عصر امام زمان (عج) و عموم شیعیان عالم تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است: « ماه مقارن با ۱۲ محرم ۱۴۴۱، سالگرد شهادت چهارمین امام شیعیان امام زین العابدین(ع) است. ایشان فرزند بزرگوار امام حسین (ع) و از نوادگان پاک رسول خدا (ص) است که به سجاد ملقب است.حضرت سید الساجدین پس از گذراندن یک عمر پربرکت که در یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام بود، از ویژگی‌های مهمی در بین مردم برخوردار شده بود؛ چراکه فضایل و مکارم اخلاقی آن حضرت (ع) در هر مجلس و محفلی بیان می‌شد و در یک کلام امام در دل‌ها و عواطف مردم جا گرفته بود.این وضع بر امویان دشوار بود و آن‌ها را می‌رنجاند و بیشتر از همه ولیدبن عبدالملک کینه امام را در دل داشت. زمانی که زمام سلطنت را به دست گرفت سعی بر مسمومیت امام سجاد (ع) کرد؛ لذا زهر کشنده‌ای برای کارگزارش در مدینه فرستاد و به او دستور داد تا این زهر را به امام بدهند. زهر در بدن نازنین امام چهارم (ع) کارگر شد و بدین وسیله حضرت در سن ۵۷ سالگی در مدینه طیبه به شهادت رسیدند.
قدقامتِ تو، کلام عاشورا بود
آمیخته با قیام عاشورا بود
سجّاد! پس از غروب آن ظهر غریب
سجّاده ی تو پیام عاشورا بود
شورای اسلامی شهر کرج سالروز شهادت این امام همام و پیام آور کربلا را به محضر ولی عصر امام زمان (عج) و عموم شیعیان عالم تسلیت عرض می نماید.»

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود