9 اردیبهشت 1398
شماره خبر: 213604

ساماندهی بافت های فرسوده محورفعالیت مدیریت شهری کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ساماندهی بافت های فرسوده محورفعالیت مدیریت شهری کرج است


رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت: ساماندهی بافت های فرسوده از محورهای کاری مدیریت شهری کرج در سال جاری است.
احد رسولی به مناسبت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست باخبرنگاران اظهار داشت: برهمین اساس امسال پنج دفتر تسهیل و نظارت بر بازسازی بافت های فرسوده کرج راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: در دوره های قبل شورای اسلامی شهر کرج، اقدام اساسی برای ساماندهی بافت های فرسوده شهری صورت نگرفته لیکن با توجه به وضعیت جغرافیایی این کلانشهر، بازسازی آنها از برنامه های اولویت دار است. رسولی اظهار داشت : نظارت بر ساماندهی بافت های فرسوده شهری کرج به مهندسان ناظر سپرده خواهد شد. «کلانشهر کرج دارای حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم شهری است.» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: دامنه فعالیت های عمرانی در کرج گسترده بوده و پاسخگویی به نیازهای این شهر پرجمعیت نیازمند زمان و امکانات فراوان است. وی بیان داشت : طرح ها و پروژه های نیمه تمام زیادی از گذشته داریم که بر اساس مطالعات انجام شده نسبت به تهیه و تدوین لوایح و طرح ها و بررسی آنها اقداماتی صورت گرفته است .رسولی ادامه داد: طی برنامه زمانی سه تا 15 ماه برخی از این طرح ها به سرانجام رسید و طرح مناسب سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولان از جمله برنامه هایی است که گام هایی برای تحقق آن برداشتیم .وی گفت: طرح های ارزشمندی طی 9 ماه گذشته در زمینه مناسب سازی معابر برای جانبازان و معلولان انجام شده که میدان حافظ تا میدان کرج از جمله محورهای کاری در این بخش به شمار می رود.این عضو شورای شهر بیان داشت: برای تحقق برنامه شهر بدون مانع ، قوانین را در این خصوص مرور کردیم و طرحی مصوب شد که ملزم می شویم در پیاده رو ها هیچ مانعی را ایجاد نکنیم و به همین خاطر از ابتدای صدور پروانه تمام پیاده روهای ساخته شده باید مراحل خاص را طی کنند. وی گفت: باید پیاده روها به شیوه مناسب سازی شود که مردم به ویژه سالمندان ، معلولان و جانبازان بتوانند در آنها به راحتی تردد کنند. وی بیان داشت: هیچ مالک، ناظر و مهندس نقشه بردار نمی تواند اقدام عمرانی داشته باشد مگر اینکه به حقوق عمومی احترام بگذارند و قوانین ساخت وساز را رعایت نمایند. رسولی با بیان اینکه شهر کرج در مسیر گردشگری قرار دارد ،گفت: این شهر باید به مقصد سفر و گردشگری تغییر وضعیت بدهد. وی گفت: برای تحقق این امر بر اساس مطالعات باید تهران- کرج و قزوین را دریک راستا ببینیم و اقداماتی که انجاماتی در این زمینه انجام دهیم . هماهنگی در احداث نمای ساختمان ها ، تغییر سیمای شهری و نور پردازی نماهای ساختمان ها از دیگر مواردی بود که این عضو شورای اسلامی شهر کرج به عنوان برنامه های در دست اقدام نام برد.وی گفت: ساماندهی سایت های مخابراتی کرج موضوع دیگری است که لایحه آن برای کاهش تشعشعات این سایت ها به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و قرار است ضمن ساماندهی ، استاندارد سازی شوند.
نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود