1 مرداد 1397
شماره خبر: 198799

برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه 2

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه 2


سرپرست منطقه 2 شهرداری کرج از برخورد قاطعانه با عاملان ساخت و سازهای غیر قانونی دراین منطقه خبر داد و گفت: این موضوع یکی از برنامه های مهم و اساسی مجموعه مدیریت شهری در سال جاری خواهد بود.
سیدرضا فیض از برخورد قاطعانه با عاملان ساخت و سازهای غیر قانونی دراین منطقه خبر داد و گفت: این موضوع یکی از برنامه های مهم و اساسی مجموعه مدیریت شهری در سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه خدمات شهری، جمع آوری سقف و ستون های غیر مجاز 3 بنای تجاری در منطقه 2 اجرایی شد. این اقدام به دنبال وعده های قبلی مدیریت شهری مبنی بر مقابله جدی تر با ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفت. فیض با اشاره به جمع آوری سقف و ستون های غیرمجاز این سه بنا عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به مساعدت شهرداری با شهروندان جهتِ اخذ پروانه ساخت و احداث بنای اصولی از ساخت و ساز غیرمجاز، بنای افزایشی، تعمیرات و یا دیوار کشی بدون هماهنگی شهرداری خودداری نمایند، چرا که برخورد شهرداری با این گونه موارد، قانونی خواهد بود. وی از نظارت جدی بر ساخت و سازهای منطقه خبر داد و تاکید کرد: این مورد با جدیت از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می شود و به محض مشاهده طبق قانون برخورد می شود. ساخت و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما منظر شهری می شود بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را با مشکل روبرو می کند. فیض افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با تاکید بر قانون مداری در قالب اجرای طرح های پیشگیرانه انجام می شود، در واقع با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز، مأموران به طور مستمر و به صورت محسوس و نامحسوس در منطقه گشت‌‌زنی کرده و از هر‌گونه تخلف جلوگیری می‌کنند. سرپرست منطقه 2 گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با مقامات قضایی و گشت های شبانه روزی واحد رفع تخلفات شهری منطقه ، امید می رود بتوان در راستای داشتن شهری زیبا و عاری از ساخت و سازهای غیرمجاز گامهای موثری برداشت. فیض درپایان بر قانونمداری و اهتمام ویژه دستگاه های ذیربط در برخورد قانونی با هرگونه عملیات ساخت و ساز غیرمجاز تاکید کرد و گفت: منطقه در نظر دارد با فعال تر کردن گشت های ویژه و نظارت بر این تخلفات از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه جلوگیری و درصدد تخریب آن ها برآید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود