18 دی 1391
شماره خبر: 18002

افزایش سرانه استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در کرج راهکار کاهش آلودگی و ترافیک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش سرانه استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در کرج راهکار کاهش آلودگی و ترافیک


سپیدارآنلاین: رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر افزایش سرانه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: از جمله کارآمدترین و اصولی ترین راهکار کاهش بحران های زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت ارائه راهکارهای کارآمد به منظور پیشگیری از ایستایی ترافیک سطح شهر تاکید کرد و افزود: محور ارائه این راهکارها، رفع آلودگی هوا است. محمود دادگو با تاکید بر انجام این مهم، رسیدن به راهکارهای اصولی و کارآمد در خصوص کنترل وضعیت جوی و کاهش آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت: مسئولان و کارشناسان شهری نسبت به انجام این مهم اهتمام ویژه ای دارند. وی با تاکید بر افزایش سرانه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: از جمله کارآمدترین و اصولی ترین راهکار کاهش بحران های زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
شهر با رعایت آیتم های مهندسی شهری طراحی شود
شهردار کرج تاکید کرد: شهر با رعایت آیتم های مهندسی شهری و با پرداختن به جزئیات طراحی و سازماندهی شود. سید علی آقازاده با اشاره به رابطه طراحی شهری با مهندسی شهری عنوان کرد: طراحی شهری با برنامه ریزی شهری دو موضوع جدا و منفک از یکدیگر می باشند که پرداختن به این دو مقوله برای طراحی های شهری امری ضروری است. وی در تعریفی از سرفصل های مربوط به طراحی و برنامه ریزی شهری، اظهارداشت: در برنامه ریزی شهری، کارشناسان نسبت به طراحی کلی از اجزاء و عناصر سازنده شهری اقدام می کنند.
اجرای 15 کیلومتر تونل قطار شهری کرج
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج از اجرای 15 کیلومتر تونل قطار شهری این کلانشهر تا پایان سال جاری خبرداد. همتی با تاکید بر بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری کرج در سریعترین زمان ممکن با بیان اینکه، تحقق این مهم از سیاست ها و تصمیمات مهم مجموعه مدیرت شهری است، گفت: اجرای 15 کیلومتر از خط 2 قطار شهری از شاخص ترین و بارزترین اهداف این سازمان است. وی بیان کرد: با اجرای این محدوده از تونل، قطارشهری به ایستگاه تهران( ایستگاه شهید سلطانی) متصل می شود. این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پروژه قطار شهری کاهش بار ترافیک در مرکز استانی با جمعیت حدود سه میلیون نفر است.
دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: لازم است همه نهادها در ایام دهه فجر دستاوردهای نظام اسلامی را

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود