9 بهمن 1395
شماره خبر: 173721

پوشش 2600حادثه توسط آتش نشانان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پوشش  2600حادثه توسط آتش نشانان فردیس


–همزمان روز گذشته پیش از خطبه های نمازجمعه فردیس آتش نشانان این شهرسنتان مورد تجلیل قرار گرفتند.
شهردار منطقه 3 در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری و وضعیت آتش نشانی منطقه گفت: به منظور پیشگیری از بحران و بروز حوادث ناگواری نظیر پلاسکو، بررسی وضعیت ایمنی ساختمان های بزرگ شهر و تجهیز آنها به سیستم اطفاء حریق و کپسولهای آتش نشانی، آموزش استفاده از این کپسول ها در دستور کار قرار گرفت. وی ضمن تأکید بر لزوم فرهنگسازی در جامعه با هدف تسهیل در عملیات امداد رسانی افزود: متأسفانه فرهنگسازی در خصوص اصطلاح تشکیل کوچه امداد در خیابان ها به محض رؤیت خودروهای امدادی در جامعه ما نهادینه نشده که با اجرای مانوری توسط آتش نشانان منطقه این اقدام بصورت نمادین به شهروندان آموزش داده خواهد شد. دکتر مهدی فاطمی با اعلام این خبر که تا پایان سال 2 ایستگاه آتش نشانی به مجموع 8 ایستگاه موجود در منطقه افزوده خواهد شد گفت: استاندارد جهانی فاصله آتش نشانی با محل حادثه 5 کیلومتر و زمان حضور نیروهای امدادی در محل 3 دقیقه می باشد که متأسفانه این مسافت در ایران 5/9کیلومتر و زمان حضور در محل حادثه نیز 5 دقیقه است.
وی افزود: در 8 ایستگاه آتش نشانی موجود در فردیس 112 آتش نشان با 30 دستگاه خودرو مشغول به فعالیت می باشند. از ابتدای سال تا کنون در مجموعه آتش نشانی فردیس 1545 مورد حریق گزارش شده که از این تعداد حریق، 661 مورد مسکونی، 68 مورد تجاری،146 مورد خودرو و مابقی مربوط به موارد دیگر بوده است. ضمن اینکه 1078مورد نیز حوادث مختلف توسط آتش نشانان فردیس پوشش داده شده است.
شهردار منطقه 3 ادامه داد: از مجموع بیش از 2600 حادثه 457 نفر از شهروندان توسط آتش نشانان فردیس از حوادث مختلف نجات یافتند، در مجموع 8 نفر مصدوم و متأسفانه 17 نفر فوت کردند که با وجود همه کمبودها تلاش مجموعه آتش نشانی فردیس و جانفشانی های انان جای تقدیر و تشکر دارد. وی در پایان تنها خواسته آتش نشانان از مردم را توجه آنان نسبت به ایمن سازی ساختمان ها، هشدارهای ایمنی، پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و تسهیل در امداد رسانی در هنگام وقوع حوادث عنوان کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود