ارتقاء رفاه کارکنان شهرداری کرج نیازمند تدبیر و اصلاح رویه ها است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
امور رفاهی مجموعه عملیاتی است که باعث حل مشکلات کارکنان شده و نیازهاي داخل و خارج سازمانی آنها اعم از نیازهاي مادي و معنوي و روانی را مرتفع می سازد و آنها را از نظر جسمانی و روانی سالم نگاه می دارد.
سازمان هاي مختلف نسبت به نیاز کارکنان در حد توان خود برنامه هاي رفاهی مختلفی را اجرا می کنند که بی شک با ایجاد رفاه نسبی و رضایت کارکنان، انگیزه آنان براي ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت که اثرات آن زمینه ساز فعالیت هاي شهرداري می باشد، بیشتر می شود. هر ساله مبالغ قابل توجهی در بودجه جهت پرداختن به موضوعات رفاهی پرسنل شهرداری و سازمان های تابعه در نظر گرفته می شود که لازم است متناسب با آن خدمات ارائه شود. یکی از دلایلی که موجب عدم تناسب هزینه و خدمت رسانی می شود هزینه نگهداری از مجموعه های رفاهی از جمله استخرهای شهرداری است که برای مثال مبلغ پیشنهادی استخر گلشهر ماهیانه مبلغی نزدیک به 60 میلیون تومان و یا استخر میلاد که نزدیک به ماهیانه یکصد میلیون تومان می باشد. بدیهی است این مبالغ بنام رفاه پرسنل هزینه شده وآنگونه که باید در افزایش رفاه این قشر تاثیر گذار نیست. لذا نیازمند یک تغییر رویکرد در این زمینه از طریق برون سپاری خدمات هستیم ، به این صورت که هزینه های رفاهی به صورت سرانه به پرسنل پرداخت شود تا خود بتوانند به صورت آزادانه در مورد نحوه استفاده تصمیم گیری نمایند. در این صورت می توانند هر زمان بدلخواه برنامه ریزی نموده و یا از خدمات رفاهی استفاده نمایند همچنین خدمات رفاهی توزیع عادلانه برای همه پرسنل خواهد داشت.
مجید کاویانی
عضو شورا و رئیس مزکز پژوش و مطالعات راهبردی
شورای اسلامی شهر کرج