27 آذر 1395
شماره خبر: 171411

روان شدن ترافیک مرکز کرج با گشایش زیرگذر مهرویلا در آینده ای نزدیک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روان شدن ترافیک مرکز کرج با گشایش زیرگذر مهرویلا در آینده ای نزدیک


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که به زودی با گشایش پروژه بزرگ غیر همسطح مهرویلا ، بخش عمده ای از ترافیک هسته مرکزی کلانشهر کرج روان سازی می شود.
حجت الله غلامرضایی اظهار داشت: این پروژه بزرگ با تلاش مدیریت شهری در یک اقدام جهادی آماده بهره برداری شده است. وی بیان داشت: مدیریت شهری کرج برای رفاه و آسایش شهروندان در سال های اخیرتصمیم گرفت که معضل ترافیکی را در سطح شهر با اجرای پروژه های بزرگ کاهش دهد. وی ادامه داد: پروژه مهر ویلا از جمله پروژه های عمرانی است که قرار بود روز 16آذر ماه جاری با حضور مسئولان کشوری گشایش یابد اما بنا دلایلی به زمان دیگری موکول شد. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: این پروژه عظیم در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد که علاوه بر روان سازی ترافیک ، هسته مرکزی کرج را به فرودگاه و منطقه اقتصادی پیام متصل می کند. وی در تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت : پروژه عمرانی مهرویل به طول 2هرارو 200 متر دارای پنج پل است که بخشی از آن به شکل زیرگذر ازآزاد راه کرج قزوین می گذرد و این پروژه دارای یکهزارو 100 متر تونل بوده که 550مترمسقف و 500 متر روباز است . غلامرضایی افزود: بخشی از این پروژه درمجاورت 12هزار متر مربع اراضی تجاری قرار دارد که می توان با فروش آنها هزینه صرف شده برای پروژه را تامین کرد.رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: از سال 89این پروژه قرارداد آن منعقد شد که به علت وجود معارض تا سال 92 تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داست. وی ادامه داد: تکمیل این پروژه از سال 92 به صورت جدی اجرایی شد و اکنون به طور کامل تکمیل و آماده بهره برداری شده است. غلامرضایی اظهار داشت: از ویژگی های این پروژه روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر و جنوب شهر و اتوبان کرج - قزوین است . وی گفت: یکی دیگر از ویژگی این پروژه اتصال بزرگراه شمالی به بزرگراه جنوبی و فرودگاه پیام است که از محدوده مرکزی شهر به بزرگراه جنوب و فرودگاه پیام وصل می شود. غلامرضایی بیان داشت:در پروژه مهرویلا میزان خاکبرداری و خاکریزی 770هزار مترمکعب بوده است که دارای 880 حلقه شمع بتنی است و 90 هزارمترمکعب بتن ریزی، 6هزار تن فولاد و 50 هزار تن آسفالت در این پروژه مصرف شده است. وی افزود: در مسیر پروژه مهر ویلا 550 متر تونل روباز وجود دارد که اگرما در ساخت راه عبور به سمت شرق و غرب تدبیر نمی کردیم شاید حدود 600 میلیارد تومان هزینه اضافی می شد. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: تونل مهرویلا پس از تونل نیایش تهران ، دومین تونل بزرگ شهری کشور بوده و یکی از پروژه های نادر و سه سطحی به شمار می رود چرا که خط پنج متروی کرج از زیر این تونل می گذرد که البته هنوز اجرایی نشده است .وی بیان داشت : برای اجرای پروژه بزرگ مهرویلا 250 میلیارد تومان از محل درآمدهای شهرداری کرج هزینه شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود