تذکرات اعضای شورای شهر در دویست و شصت و ششمین جلسه رسمی
سپیدارآنلاین: گروه شهری
دویست و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به ریاست محمود دادگو و اعضای شورای شهر و شهردار کرج برگزار و لوایح ارسالی از سوی شهرداری کرج به شورا ی شهر چکش کاری شد.
صبح امروز پیش از قرائت لوایح برخی تذکرات از سوی اعضای شورای شهر مطرح شد. سعید فیروزگاه عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه پروژه های ملی که اجرای آن بازتاب خوبی در شهر دارد، باید نام شورای شهر در تابلوی نصب اطلاعات پروژه به عنوان کارفرما ذکر شود چرا که برای اجرای این پروژه ها و مصوبات مختلف آن از تامین هزینه تا رفع تملکات تلاش های بی دریغی از سوی شورا و شهرداری صورت گرفته است. حسام عباسی دبیر دوم شورای شهر کرج در ادامه با اشاره به ترافیک سنگین میدان حصارک بیان کرد: در تقاطع غیر همسطح حصارک ایجاد دسترسی از کمالشهر به بلوار خوارزمی و به منظور کاهش بار ترافیکی و تردد آسان مردم در این مسیر ضروری است و شهرداری باید بر این مهم اهتمام داشته تا سهولت تردد شهروندان موجب گردد. حمید رضا ابوالحسنی دیگر عضو شورای شهر کرج بیان کرد: شرکت سابیر مجری طرح قطار شهری کرج از هر دری وارد شده است تا بتواند رای دوره شورای چهارم شهر در مورد فسخ قرارداد با این شرکت را بر گرداند که موفق نشده است. وی در ادامه افزود: شرکت سابیر اعتبار خوبی برای اجرای قطار شهری کرج منظور کرده بود اما چون بر سر ادامه خط ۲ قطار شهری با این شرکت به مشکل بر خوردیم، این اعتبار بدون استفاده مانده در صورتی که می توان از آن برای تکمیل خط ۵ قطار شهری کرج استفاده کرد و با انجام این کار اقدامی ماندگار از دوره چهارم برای شهر باقی گذاشت. در ادامه جلسه،سعید مصطفایی رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرج به ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در کنار خط ریل راه آهن و زیر پل فردیس اشاره کرد و گفت: حدود یک هفته است که به دلیل اجرای طرح ۴ خطه کردن مسیر ریلی تهران- کرج، ساکنین واحدهای ساخته شده در کنار ریل به دلیل نبود دیوار حائل میان منازل و ریل راه آهن شاکی هستند. وی در ادامه با توضیح اینکه ساخت و سازهای ایجاد شده در کنار ریل همگی قولنامه ای هستند و مالکین به صورت اعیانی زمین ها را تصرف کرده اند، افزود: وقتی ساخت و سازها غیرقانونی باشد مالکین حق اعتراض ندارند. مصطفایی ادامه داد: مالکین املاک تصرفی کنار ریل راه آهن در طول شبانه روز در مسیر اجرای طرح ۴ خطه کردن ریل حضور یافته و مانع ادامه کار می شوند و در شکایات وگلایه های خود مدیریت شهری را مجری طرح می دانند در صورتی که اجرای طرح بر عهده شرکت راه آهن است.