نقاط حادثه خیز کرج شناسایی و به پل عابر پیاده مجهز شوند
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز این کلانشهر به منظور نصب پل عابر پیاده شد و تاکید کرد که تامین امنیت عابرین پیاده باید به صورت ویژه از سوی مدیران مناطق 12 گانه جدی گرفته شود.
حجت اله غلامرضایی بابیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از دغدغههایی که در جلسات ملاقات مردمی از سوی شهروندان مطرح میشود، عدم وجود پلهای عابر پیاده در نقاط حادثهخیز و پرتردد است و در همین ارتباط نیاز به تعریف آییننامه منسجم و جامعی احساس میشود که این موضوع را از رویه سلیقهای خارج کرده و آن در چارچوبهای قانونی قرار دهد. این مسئول شهری بابیان اینکه پلهای عابر پیاده بایستی متناسب با نیاز شهروندان مجهز به پله سنتی و پلهبرقی باشند، گفت: گفت: پلهای عابر پیاده باید از کیفیت و دوام لازم برخوردار باشند و اینکه پلههای برقی و آسانسوری این پلها در بسیاری از ساعات روز خاموش است و شهروندان ناچار به طی دهها پله برای عبور از عرض خیابان هستند، قابلقبول نیست و این موضوعات باید در قراردادهای منعقده با پیمانکاران لحاظ شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر انتقاداتی نسبت به توزیع و جانمایی پلهای عابر پیاده در سطح مناطق 12 گا نه شهرداری کرج وجود دارد و در همین ارتباط نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر احساس میشود؛ چراکه همه شهروندان کرجی شهروند درجهیک هستند و بایستی بهصورت عادلانه و منطقی از سرانهها و امکانات شهری و خدماتی بهرهمند شوند و این مهم در خصوص سایر پروژهها و سرانهها نیز تعمیم داشته باشد. به گفته غلامرضایی، رسانههای جمعی و گروهی باید در خصوص استفاده همگانی از پل عابر پیاده هنگام عبور از عرض خیابان فرهنگسازی لازم را داشته باشند و همچنین مناطق 12 گا نه شهرداری کرج نیز از پلههای مکانیزه و برقی برای تجهیز پلهای عابر پیاده استفاده کنند؛ چراکه شهروندان بهویژه بانوان و افراد سالخورده و معلول از توان لازم برای بالا رفتن از دهها پله آهنی برخوردار نیستند و متأسفانه حین گذر از عرض خیابان دچار حادثه و خطر میشوند. عضو مجلس محلی کرج بابیان اینکه تأمین زیرساختهای تردد ایمن شهروندان چه بهصورت سواره و چه پیاده، از مصادیق بارز «حقوق شهروندی» به شمار میرود و نگاه مسئولان در صیانت از منافع شهروندان با آمیخته به عدالت اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: اینکه اهالی مناطق مرفه شهر بهراحتی قادر به استفاده از سرانههای استاندارد شهری همچون پل مکانیزه و برقی عابر پیاده باشند اما ساکنین مناطق کم برخوردار حتی به پلهای معمولی عابر پیاده نیز دسترسی نداشته باشند پذیرفتنی نیست. وی در پایان خواستار نگاه ویژه مدیریت شهری کرج به مبحث پیاده محوری شد و تصریح کرد: در ابر شهرها و مراکز استانها که عبور و مرور خودروها رو بهروز در حال گسترش است، شهروندان برای حضور پیاده در معابر یا گذر از عرض معابر دچار مشکل هستند حالآنکه این موضوع با روند استاندارد شهرسازی در تضاد آشکار است و باید برای بازنگری این رویه آستین همت بالا بزنیم.