13 تیر 1395
شماره خبر: 165737

مترو، BRT، کمربندی و زیرساخت جاده ای؛ حسرت های ترافیکی کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مترو، BRT، کمربندی و زیرساخت جاده ای؛ حسرت های ترافیکی کرج


رئیس شورای اسلامی شهر کرج از متروی درون شهری، خطوط BRT، کمربندی و زیرساخت جاده ای به عنوان حسرت های ترافیکی این کلانشهر یاد کرد و گفت:در حال حاضر شهرمان به تصرف خودروهای سبک و سنگین درآمده و سینه مردم از شدت آلایندگی ها به سُرفه افتاده است.
محمود دادگو با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: حدود 18 درصد ترافیک کشور مربوط به معابر البرز است که روزانه بالغ بر 540 میلیون تردد را شامل می شود و در شرایطی که این استان فاقد زیرساخت های مناسب جاده ای و ترافیکی می باشد، شاهد رشد روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین هستیم و این فشارها حلقه محاصره را بر محیط زیست و سلامت شهروندان تنگ و تنگ تر کرده است. این مسئول ارشد شهری، با انتقاد از عدم به سرانجام رسیدن پروژه ملی مترو (به ویژه خط 2) برغم گذشت 14 سال و صرف میلیاردها تومان اعتبار از منابع دولتی و شهری، گفت: مردم از انتظارهای طولانی پشت چراغ قرمزها و به جان خریدن دود و آلاینده ها به ستوه آمده اند و خواستار تسریع در قرار گرفتن واگن های مترو در مدار بهره برداری هستند؛ آن هم بدون شعار و وعده هایی که هرگز محقق نمی شوند! شهردار اسبق کلانشهر کرج در تکمیل نگرش منتقدانه خود از وضعیت کنونی ترافیک در معابر شهرمان ادامه داد: آن روزهایی که معابر اصلی کرج به محاصره واحدهای تجاری و اداری در می آمد، بنده هشدارهای لازم را در جلسات شهرستانی و استانی مطرح کردم و لزوم انجام پیش بینی های لازم برای ساخت خطوط بی آر تی (BRT) را متذکر شدم اما افسوس که عنایتی به آنها نشد و اکنون دودِ خاکستر غفلت های گذشته به چشم مان می رود. وی با بیان اینکه دوره چهارم مدیریت شهری کرج بالغ بر چند هزار میلیارد تومان برای مقابله با ترافیک و تبعات زیست محیطی آن هزینه کرده و همچنین بودجه های کلانی جهت تخصیص مصوب نموده است، خاطر نشان کرد: ترافیک شوخی بردار نیست و با گذر از مرز بحران و هشدار، همچون قاتلی خاکستری به جان و مال همشهریان حمله می کند و اگر برای محدود کردن آن دست نجنبانیم، نمی توان تصور خاصی از وضعیت شهر در سالهای آینده داشت. دادگو افزایش روزافزون مصرف سوخت های فسیلی را مترادف با افزایش آلودگی هوا و اتلاف بیت المال دانست و عنوان کرد: با توسعه سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری، بستر لازم برای کاهش خودروهای شخصی و تک سرنشین فراهم می شود و در چنین شرایطی، می توان تشدید طرح های ترافیکی را در دستور کار قرار داد و با افرادی که به این مسائل مهم بی توجه هستند، رفتاری قهرآمیز و بازدارنده داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود