26 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163012

میزان پیشرفت در مطالعات برداشت اطلاعات ترافیکی کلانشهر کرج بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

میزان پیشرفت در مطالعات برداشت اطلاعات ترافیکی کلانشهر کرج بررسی شد


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از برگزاری جلسه بررسی پیشرفت مطالعات برداشت اطلاعات ترافیکی کلانشهر کرج خبر داد و گفت: از طریق مجموعه اطلاعات بدست آمده در این مطالعات، موقعیت و تعداد دقیق تمام تجهیزات ترافیکی در اختیار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.
احمد افضلی این مطالعات را یکی از نیازهای حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و بیان داشت: این جلسه که به بررسی کیفیت و کمیت پیشرفت مطالعات برداشت اطلاعات ترافیکی کلانشهر کرج و پیاده سازی آن روی نقشه های GIS اختصاص داشت در محل معاونت برگزار شد. وی به اهدافی که در قالب انجام این مطالعات مورد توجه قرار گرفته است، اشاره کرد و افزود: مطالعات مذکور با هدف شناسایی نوع و موقعیت تمام تجهیزات و اقلام ترافیکی سطح شهر از جمله انواع تابلو ها، سرعتگیر ها، چراغهای هشدار، دوربین های ترافیکی و نظایر آن در دست اقدام قرار گرفته است. افضلی اذعان داشت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی مربوطه بر مبنای نقشه های GIS تهیه و بخش عمده ای از اطلاعات در بانک اطلاعاتی پیاده سازی شده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: مجموعه اطلاعات به دست آمده موقعیت و تعداد دقیق تمام تجهیزات ترافیکی را در اختیار مدیریت شهری قرار می دهد و روند طراحی و جانمایی تجهیزات جدید ، اصلاح تجهیزات موجود و نظایر آن را تسهیل خواهد کرد.
به گفته افضلی، این مطالعات برای نخستین بار در کلانشهر کرج و در طول مدت دو ماه انجام شده که برداشت اطلاعات شامل بیش از 150 هزار آیتم در قالب 12 هزار عارضه ترافیکی و پیاده سازی آن روی 460 شیت نقشه است. وی یادآور شد: تهیه بانک اطلاعاتی رایانه ای از این اطلاعات، با وسعت کلانشهر و در بازه زمانی کوتاه در کشور بی سابقه می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود