9 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162015

تشکیل شورای عالی برندسازی تصویب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تشکیل شورای عالی برندسازی تصویب شد


در نشست تخصصی برندینگ شهرداری کرج پیرو گفتگو در خصوص اهمیت و جایگاه هویت شهری، تشکیل شورای عالی برندسازی به عنوان مصوبه و خروجی این نشست تصویب شد.
نشست تخصصی برند سازی شهرداری کرج با حضور مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج، سعید مصطفایی، رئیس کمیسیون حقوقی، بهروز آقا محمدی، معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری کرج، میروکیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی، احمدی پرگو معاون شهرسازی این مجموعه شهری و استاتید دانشگاهی، آموزشی و فرهنگی با هدف تدوین برنامه هایی جهت هویت بخشی به کلانشهر کرج برگزار شد.مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در این جلسه اظهار داشت: بر آنیم تا به یک تعریف مشترک در خصوص برند شهری برسیم و متولی نیز برای این مهم تعیین کنیم. وی با بیان اینکه هیچ اقدامی به صورت انتزاعی نمی تواند انجام شود، افزود: باید همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف علمی، آموزشی، دانشگاهی، خدماتی و فرهنگی جهت تعیین هویت شهری صورت پذیرد. معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری کرج نیز در این نشست با بیان اینکه شهر کرج با رشد سریع جمعیت طی دوره اخیر مواجه بوده است، و این ویژگیِ نیازمند سیاست گذاری و رسیدن به هویت واحد شهری است، عنوان کرد: این هویت باید در برگیرنده مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی بین المللی باشد. بهروز آقامحمدی با تاکید بر ضرورت شرح خدمات مشاور برند سازی عنوان کرد: این مهم از طریق اقداماتی همچون تهیه پرسش نامه، مصاحبه های تخصصی با مدیران و نظرسنجی از شهروندان مشخص می شود. این مسئول معتقد است، باید هویت شهری در چشم انداز 20 ساله شهر دیده شود تا بر اساس مزیت نسبی شهر کرج به یک هدف کلی دست در این خصوص یابیم. در ادامه این جلسه دکتر رستمی سخنران برندینگ کشور در خصوص تعریف برند و علت نیاز شهر به هویت و برند مباحثی را عنوان کرد. وی با بیان اینکه ماهیت یک برند روح و پیکره آن برند است، اظهار داشت: شاخص های فرهنگی، تاریخی، وجود مراکز علمی و آموزشی در تعیین برند نقش آفرینی می کنند. این استاد برجسته معتقد است، شهری در حوزه های مختلف زمانی به موفقیت دست خواهد یافت که برند و هویت شهری را دارا باشد و همه مسئولین شهری باید خود را درگیر بحث برند نمایند تا با هم نوایی بتوانند به یک هویت و برند دست یابند. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج نیز در این جلسه عنوان کرد: برند سازی باید در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کار کند و چیزی جزء تعلق خاطر نمی تواند بر این مهم تاثیر گذارد. به گفته میروکیلی 75 موسسه تحقیقاتی، علمی و کشوری در کرج وجود دارد که برای شهرمان افتخار آفرین است و نیاز است که این پتانسیل های شهر را با روشنگری به شهر بشناسانیم که قطعاٌ در هویت بخشی به شهر تاثیر گذار خواهد بود. گفتنی است، پیرو برنامه ریزی های صورت گرفته و تدوین سند چشم انداز 20 ساله همچنین برنامه 5 ساله اول راهبردی – عملیاتی شهرداری کرج، اجرای تدوین طرح برندسازی شهری و نیز تهیه برنامه اجرایی طرح برندسازی شهری به اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج واگذار شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود