1 آذر 1391
شماره خبر: 15462

تقویت ناوگان اتوبوسرانی مدیریت پایدار حمل و نقل شهری را ممکن می سازد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقویت ناوگان اتوبوسرانی مدیریت پایدار حمل و نقل شهری را ممکن می سازد

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج با تاکید بر تقویت ناوگان اتوبوسرانی، گفت: تحقق این مهم مدیریت پایدار حمل و نقل شهری را ممکن می سازد.
مهرداد کیانی با بیان این مطلب افزود: ساختارهای شهری به ویژه در دوره کنونی با توجه به افزایش جمعیت نیاز مبرمی به بهره گیری وسیع از خدمات حمل و نقل عمومی دارد.
وی با اشاره به افزایش تقاضای شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اظهارداشت: سازمان اتوبوسرانی کرج با لحاظ کردن استقبال شهروندان در استفاده از اتوبوس، اهتمام ویژه ای برای تقویت بسترهای حمل و نقل عمومی با محوریت اتوبوس دارد. کیانی با اشاره به ره آوردهای مثبت بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر، بیان کرد: از جمله خروجی های مثبت این مهم کاهش قابل توجه زمان جابه جایی در سفرهای درون شهری، کاهش تصادفات همچنین کاهش بار ترافیکی و کم شدن آلودگی های صوتی است. وی ادامه داد: میزان آلودگی هوا و رسیدن آن به مرزهای تهدید سلامت انسانی از تبعات سیستم حمل و نقل ناپایدار در مناطق شهری می باشد که برای جلوگیری از این بحران نیاز به اجرای طرح های پایدار کردن سیستم حمل و نقلی است.
کاهش معضل ترافیک با افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی محقق می شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه، بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی را از جمله راهکارهای موثر در کاهش معضل ترافیک ذکر و عنوان کرد: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از راهکارهای رسیدن به این مهم است. کیانی با بیان اینکه، ترافیک از معضلات و دغدغه های مهم مسئولان شهری است، عنوان کرد: برغم آماده نبودن بسترهای لازم به منظور افزایش ناوگان اتوبوسرانی و اضافه کردن خطوط، این سازمان اقدامات بهینه ای را برای فراهم آوردن این مهم به انجام رسانده است. وی با اشاره به ارزان بودن هزینه های تردد مسافران در سفرهای درون شهری به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی، بیان کرد: این مهم از جمله سیاست هایی می باشد که به منظور افزایش کارایی حمل و نقل عمومی همچنین افزایش استقبال شهروندان از سوی مسئولان ذیربط اتخاذ شده است. کیانی با اشاره به کارکرد مثبت حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: با توجه به این مهم نیاز است برنامه ریزی های کارآمدی در خصوص بسترسازی برای بهره گیری از امکانات حمل و نقل عمومی و گسترش این ناوگان صورت گیرد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود