28 آبان 1394
شماره خبر: 153180

کمیته انتصابات؛ شایسته سالاری در انتخاب مدیران شهری را به دنبال دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کمیته انتصابات؛ شایسته سالاری در انتخاب مدیران شهری را به دنبال دارد


دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج گفت: کمیته انتصابات موجب شایسته سالاری در انتخاب مدیران شهری می شود و در نقش بازوی توانمند مشورتی، نقاط ضعف و قوت گزینه های انتخابی جهت تصدی مسئولیتهای مختلف را مشخص می سازد.
امیر حسام عباسی ادامه داد: تشکیل کمیته انتصابات بر مبنای مصوبات شورای شهر کرج صورت گرفته است و به دنبال آن هستیم که آیتم هایی نظیر تخصص، تعهد، بومی گرایی، جوانگرایی، سوابق، تحصیلات و... بیش از پیش در انتخاب مدیران لحاظ شود و خروجی آن نیز به اداره کارآمدتر شهرمان کمک کند. وی افزود: کمیته انتصابات نوعی آینده نگری و ایجاد زیر ساخت برای بهره مندی حداکثری از نخبگان علمی و استعدادهای جوان است تا رقابتی سالم در بین افراد برای تصدی مسئولیت های مختلف شکل بگیرد و کارکنان شهرداری کرج بیش از پیش به دنبال ارتقای سطح دانش، آگاهی و تجربه بر آیند. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه شایسته سالاری و دقت لازم در واگذاری مسئولیتها به افراد را از توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: همانطور که معظم له فرموده اند مسئولیت ها همچون امانت هایی هستند که باید در اختیار افرادی امین و درستکار قرار گیرند و ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نیز برای تحقق منویات ایشان پیوسته در تلاش و کوشش هستیم. عباسی در بخش دیگری از سخنانش خواستار اهتمام جدی مسئولان شهری برای تشکیل منظم جلسات کمیته انتصابات و ارایه گزارشی از روند فعالیت های این کمیته به شورای اسلامی شهر کرج شد و اذعان داشت: مبنای فعالیت کمیته مذکور صرفاً قوانین و مقررات جاری است و چنانچه مدیران شهری از شایستگی و صلاحیت لازم برخوردار بوده و به ویژگی هایی همچون تخصص، تعهد، ولایتمداری، علم محوری و... مزین باشند، می توان به ارتقای کمی و کیفی فعالیت های مدیریت شهری امیدوارتر بود.
عرصه مدیریتی محل آزمون و خطا نیست
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرج، عرصه مدیریتی محل آزمون و خطا نیست و باید از کلیه ظرفیت های موجود برای جلوگیری از ورود افراد ضعیف و فاقد سوابق روشن به جرگه مدیران شهری جلوگیری به عمل آورد؛ چرا که بودجه شهرداری به نوعی حق الناس است و نباید اجازه دهیم که سرمایه های مادی و معنوی شهر در اختیار نامحرمان قرار گیرد. وی همچنین گفت: شهردار کنونی کرج شخصیتی ولایتمدار، کاردان، بومی، با انگیزه و متخصص است که تحت حمایت ها و نظارت کارشناسانه نمایندگان مردم دست به اقدامات بزرگی برای توسعه عمران شهری زده است و در شرایط کنونی که بسیاری از شهرداریهای کشور با رکود شدید درآمدی روبه رو هستند اما در ایران کوچک شاهد پاره شدن ربان افتتاح طرح های کلان عمرانی و خدماتی به ارزش میلیاردها تومان هستیم. عباسی در بخش پایانی سخنانش اذعان داشت: در سال جاری که مزین به شعار همدلی و همزبانی شده است، باید در مسیر تحقق منویات و سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و بدانیم که در چنین شرایطی نیاز به حضور مدیران کاردان و متخصص در مسئولیت های مختلف بیش از هر زمان دیگری ملموس تر است و روح کمیته انتصابات نیز بر همین اساس استوار می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود