راهبرد شهردار برای تسریع در صدور پروانه عملیاتی شد
سپیدارآنلاین: گروه شهری
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج، با اعلام رضایت از عملکرد مدیران و معاونین شهرسازی مناطق در خصوص همکاری با مشاوران تهیه طرح تفصیلی، اظهار داشت: طبق توافق مدت 18 ماه برای تحویل مدارک و نقشه ها در نظر گرفته شده بود که این اقدام توسط مدیران و معاونین شهرسازی و معماری مناطق انجام گرفت.
جلسه شورای معاونین شهرسازی با حضور شهردار کرج در سالن جلسات این دستگاه برگزار شد و ضمن آن معاون شهردار کرج در امور شهرسازی و معماری بخشی از عملکرد خود در مدت گذشته از سال را تشریح کرد. احدالله احمدی پرگو در این جلسه زمان اجرای عملیات کارشناسی روی مدارک و نقشه های تهیه شده را شش ماه اعلام کرد و گفت: هم اکنون مطالعه وضع موجود که از برداشت های اولیه به دست آمده، توسط چهار مشاور تهیه طرح رو به اتمام است. این مسئول، با یادآوری تصویب طرح تفصیلی تپه اسلام آباد در شورای عالی شهرسازی و معماری بیان داشت: در موضوع بافت های فرسوده ضوابطی در طرح تفصیلی تعیین نشده بود که کوشیدیم با تعیین ضوابط مناسب، مصوبه کمیسیون ماده 5 در این خصوص را دریافت کنیم. معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج، گفت: اعتبار مصوب این معاونت در سال جاری مبلغ 18 میلیارد تومان تعیین شده بود که تهیه طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه ای و مدیریت بحران یکی از اقدامات اساسی و مورد نیاز شهر با توجه به این اعتبار، در حال انجام است. وی، فاز نخست طرح را شامل مطالعات ریز پهنه بندی لرزه ای عنوان کرد که هم اکنون به پایان رسیده است و فاز بعدی آن درباره مدیریت بحران، در مرحله انعقاد قرارداد با مشاور قرار دارد. احمدی پرگو افزود: فرم فروش و پیش فروش آپارتمان ها نیز با توجه به ضوابطی که تعیین شده تا تمامی حقوق مالک و خریدار را محفوظ نگه دارد، توسط این معاونت تهیه شده و در سمیناری که با موضوع مذکور در روز شنبه برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. این مسئول، به راهبرد تعیین شده از سوی شهردار برای این معاونت در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: طبق دستور شهردار برای تسریع و تسهیل امور در معاونت های شهرسازی و معماری مرکز و مناطق، حذف مکاتبات اداری زاید و کاهش مراحل صدور پروانه مد نظر قرار گرفت که برای این منظور برنامه هایی تهیه و تدوین شد. معاون شهردار تصریح کرد: برپایی جلسات وحدت رویه با حضور معاونین شهرسازی و معماری مناطق نتایج بسیار خوب و موثری را به همراه داشت که در 20 جلسه برگزار شده مصوبات و توافقات بسیار شایسته ای به دست آمده است. احمدی پرگو، اصلاح فرم های ماده 100 توسط این معاونت را به منظور جلوگیری از بازگشت پرونده های ارسالی به این کمیسیون عنوان کرد و با یادآوری اینکه در این خصوص همایش های مختلفی را به اجرا در آورده ایم، اذعان داشت: اگرچه پیشرفت هایی در زمینه کاهش بازگشت پرونده های ارسالی به کمیسیون به دست آمده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم. به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، تهیه و تنظیم کتاب ملاک عمل 1 و نسخه اصلاح شده آن با عنوان ملاک عمل 2 نیز توسط این مجموعه آماده و چاپ شده است. در کنار این امر بکارگیری اتوماسیون در مجموعه معاونت های شهرسازی و معماری با جدیت بیشتری پیگیری می شود که امیدواریم مدیران و معاونین مناطق با جدیت بیشتری نسبت به بهره گیری از این سیستم اقدام کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری این مسئولان، حذف پرونده های فیزیکی را تا پایان سال شاهد خواهیم بود.