9 آبان 1394
شماره خبر: 151853

صدور بیش از 4 هزار مجوز تردد خودروهای باربری درون شهری در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 صدور بیش از 4 هزار مجوز تردد خودروهای باربری درون شهری در کرج


مدیر عامل سازمان پایانه های بار و مسافر شهرداری کرج از صدور چهار هزار و 200 مجوز تردد خودروهای باربری درون شهری در این کلانشهر خبر داد.
داوود شعبانی با اشاره به اینکه ساماندهی و مدیریت حمل بار شهر کرج طبق قانون به شهرداری ها واگذار شده است، اظهار داشت: سازمان پایانه ها به این منظور به صدور مجوز تردد خودروهای باربری درون شهری سرعت بخشیده است. این مسئول به اهمیت جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر اشاره و بیان کرد: با صدور مجوز های تردد خودروهای باربری این زباله ها با سرعت بیشتری از سطح شهر جمع آوری شده و نازیبایی های بصری را پاک می کنند. وی با بیان اینکه هر ماه 700 مجوز برای خودروهای مذکور صادر می شود، تعداد مجوزهای صادر شده تا کنون را در مدت زمان شش ماه ذکر و عنوان کرد: این مجوزها با برنامه ریزی های صورت گرفته صادر می شود به صورتی که ترافیک شهری نیز ایجاد نشود. مدیر عامل سازمان پایانه های بار و مسافر شهرداری کرج همچنین از صدور 50 پروانه حمل بار به منظور تاسیس شرکت های حمل و نقل خبر داد و افزود: تبدیل افراد حقیقی به حقوقی به منظور فعالیت در این شرکت ها از دیگر اقدامات سازمان در این خصوص به شمار می رود.
کاهش ترافیک در اطراف پایانه شهید کلانتری با افزایش ارتفاع دیوارها
شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدیمی بودن دیوارهای پایانه شهید کلانتری از بهسازی این دیوارها خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات ضمن زیبایی بصری، گره های ترافیکی در اطراف پایانه باز شد. این مسئول با بیان اینکه ارتقای سطح زیبایی بصری یکی از اهداف اجرای عملیات بهسازی دیوارهای پایانه مذکور بوده است، به افزایش ایمنی و حفاظت از مجموعه اشاره و عنوان کرد: دیوارهای فرسوده با دیوارهای بتنی تعویض شدند که این امر نقش بسزایی در ارتقاء سطح ایمنی پایانه شهید کلانتری دارد. وی تاثیرگذاری مثبت بر روحیه مسافران بواسطه زیبایی های ایجاد شده را از دیگر اهداف عملیات فوق الذکر نام برد و افزود: با توجه به اینکه افراد با ورود خود به محیط تحت تاثیر شرایط آن قرار می گیرند و در صورت نامناسب بودن فضا دچار افسردگی می شوند، محیط پایانه به منظور جلوگیری از ایجاد خستگی و همچنین شاداب سازی و تلطیف روحیه مسافران زیباسازی شد. شعبانی با اشاره به اینکه در عملیات بهسازی، افزایش ارتفاع دیوارهای پایانه نیز انجام شده است، هدف از اجرای این عملیات را حفاظت و امنیت پایانه همچنین ارتقاء سطح نظارت بر ترافیک حاشیه بزرگراه تهران_ قزوین برشمرد و تصریح کرد: با افزایش ارتفاع دیوارها، رفت و آمد مسافران تنها از طریق درب ورودی امکان پذیر شده و این موضوع خود به کنترل ترافیک در محدوده ذکر شده کمک می کند. مدیر عامل سازمان پایانه های بار و مسافر شهرداری کرج جمع آوری خودروهای شخصی مسافرکش را از دیگر مزایای اجرای طرح فوق برشمرد و تصریح کرد: با افزایش ارتفاع دیوارها همچنین امکان عبور مسافران از حاشیه اتوبان به داخل ترمینال تنها با استفاده از پل عابر پیاده امکان پذیر شده است که از خطرات احتمالی نیز جلوگیری می کند. این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد: امید است با اجرای این گونه عملیات های عمرانی، در راستای کسب رضایت شهروندان و تسهیل در رفاه حال آنان گام برداشته و وظایف خود را در مقابل شهروندان به نحو احسن انجام می دهیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود