28 مهر 1394
شماره خبر: 151332

مدیریت شهری از جذب سرمایه های خارجی و داخلی استقبال می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت شهری از جذب سرمایه های خارجی و داخلی استقبال می کند


شهردار کرج از استقبال مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر برای جذب سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی به منظور رشد و توسعه کمی و کیفی پروژه های عمرانی و خدماتی در این کلانشهر خبرداد و تکمیل پروژه بزرگراه شمالی و قطار شهری را از جمله طرحهای آماده سرمایه گذاری در ایران کوچک خواند.
علی ترکاشوند در ديدار با هيئت سرمايه گذاري ترکیه ای"پِِکر" با بیان این مطلب افزود: سرمایه های بخش خصوصی در صورت اطمینان از کارآمدی نوع سرمایه گذاری برای ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی بسیار موثر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در راستای بهره گیری از توانمندی های سرمایه گذاران خارجی در تکمیل پروژه های عمران شهری که اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج نمونه ای از آن است، جلسه ای با هيئت سرمايه گذاري ترکیه ای"پِِکر" در دفتر شهردار کرج با حضورر دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر و معاون فنی و عمرانی این دستگاه برگزار شد. علی ترکاشوند در این جلسه، عنوان کرد: جذب سرمایه های بخش خصوصی و بهره وری از توانمندی این بخش نقش تعیین کننده ای در تعریف پروژه های عمرانی کرج خواهد داشت و شهرداری و شورای اسلامی شهر این کلانشهر هم اهتمام ویژه ای برای جذب این نوع سرمایه ها دارند. شهردار کرج اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران خارجی، جدا از تأمین منابع ارزی مورد نیاز، فواید دیگری از جمله انتقال تکنولوژی، اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، تقویت شرایط رقابتی، دسترسی آسانتر به بازارهای صادراتی، بهبود روش های مدیریت و بازاریابی، آموزش و تربیت نیروی انسانی را نیز به همراه دارد.
ترکاشوند یادآور شد: رسیدن به این اهداف، نیازمند معرفی قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری موجود در کرج به فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی می باشد تا از این طریق آنها را راغب به سرمایه گذاری در این کلانشهر نماییم. این مسئول ارشد شهری در ادامه بیان کرد: پروژه بزرگراه شمالی کرج در امتداد شاخه شمالی آزاد راه همت قرار داشته که علاوه بر بهبود عملکرد ترافیک شبکه معابر شهر، تاثیر بسزایی بر کاهش ترافیک آزاد راه تهران- کرج -قزوین و کریدور ارتباطی و ترانزیتی غرب کشور به مرکز را هم دارد. وی یادآور شد: بر این اساس پروژه مذکور، کارکرد فرا منطقه ای و ملی داشته و لازم است به عنوان یکی از طرحهای اولویت دار مورد توجه ویژه مسئولان دولتی قرار بگیرد. شهردار کلانشهر کرج در رابطه با مشخصات فنی این پروژه، گفت: بزرگراه شمالی کرج به طول 6/17 کیلومتر می باشد که از حوالی خط 4 حصار با احداث پل بر روی رودخانه کرج با دهانه حداقل 150 متر و طول حدود 500 متر شروع می شود و تا حاشیه شمالی شهر کرج ادامه می یابد. ترکاشوند، افزود: این پروژه مشتمل بر 11 تقاطع غیرهمسطح می باشد که در نهایت به اتوبان کرج - قزوین متصل می شود. این مسئول ارشد شهری، اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه بزرگراه شمالی کرج، شهرداری این کلانشهر ابتدا نسبت به برگزاری مناقصه عمومی برای ارزیابی کیفی پیمانکاران از میان شرکتهای رتبه یک کشور اقدام کرده است تا پیمانکارانی که به لحاظ توان اجرایی، تجهیزاتی ، مالی و... دارای صلاحیت های لازم می باشند شناسایی شده و سپس از میان واجدینی که حداقل امتیاز مورد نیاز را آورده اند به منظور شرکت در مناقصه و ارزیابی فنی و مالی دعوت بعمل خواهد آمد. وی ادامه داد: مناقصه گران می بایست به صورت کنسرسیوم دو شرکت پیمانکار با رتبه راه و مشاور همکار با همین رتبه و تخصصهای ویژه مورد نیاز در ژئوتکنیک، ترافیک و غیره در این مناقصه شرکت نمایند. شهردار کرج، افزود: تامین مالی ، طراحی ، تدارکات ، ساخت ، نصب و اجرا (EPCF) این پروژه با شرایط 70 درصد تهاتر و 30 درصد نقد می باشد. ترکاشوند در پایان، اظهار امیدواری کرد : با ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی و بهره‌گیری از قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی، همکاری متقابلی بین سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه گذران خارج از کشور به وجود آید و شاهد تسریع در رشد و توسعه استان البرز و کشور باشیم. در این خصوص هیئت سرمایه گذاری ترکیه ای" پِکر" تمایل خود را برای همکاری با شهرداری کرج در پیشبرد پروژه های بزرگراه شمالی کرج و قطار شهری اعلام کردند و از محل اجرای پروژه های مذکور بازدید به عمل آوردند. گفتنی است در این جلسه علی حاج کاظم خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج، مصطفی سعیدی سیرائی عضو شورای اسلامی شهر کرج و علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری این کلانشهر حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود