25 آبان 1391
شماره خبر: 15043

اولین کتابخانه نابینایان در کرج راه اندازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اولین کتابخانه نابینایان در کرج راه اندازی می شود

سپیدار آنلاین: مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج از راه اندازی اولین کتابخانه نابینایان در کرج با همکاری شهرداری کرج و اداه بهزیستی خبرداد.
بهروز ورمحمدی در گفتگو با برنامه رادیویی در جستجوی فردا عنوان کرد: برنامه ریزی برای احداث اولین کتابخانه نابینایان حاکی از اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت موضوع کتاب و کتابخوانی است. وی در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی هنری شهرداری کرج اظهارداشت: شهرداری به جهت ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه امروز نسبت به برنامه ریزی برای اجرای امور فرهنگی در قالب های مختلف اقدام کرده است. این مسئول با اشاره به رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج به مسائل و موضوعات فرهنگی، اظهارداشت: شهردار به عنوان دستگاه مکمل امور فرهنگی در کنار سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های متولی فرهنگ، اقدام به اجرای طرح های مختلف با سرفصل ها و موضوعات فرهنگی می کند. ورمحمدی با بیان اینکه، شهرداری و حوزه های فرهنگی تحت پوشش آن تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با متولیان امور فرهنگی دارند، بیان کرد: هماهنگی و همکاری بسیار مطلوبی فی مابین دستگاه های متولی فرهنگ از جمله، نهاد کتابخانه های استان، اداره ارشاد با حوزه های فرهنگی شهرداری وجود دارد. معاون فرهنگی شهرداری کرج با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر کارآ به منظور افزایش سرانه مطالعه در استان عنوان کرد: در حال حاضر طبق آمارهای موجود سرانه مطالعه در استان البرز 10 تا 12 دقیقه است که این میزان نسبت به سرانه دو دقیقه ای مطالعه در کشور بسیار مطلوب است. ورمحمدی ادامه داد: به منظور افزایش بیش از پیش این آمار نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های اصولی و کارآمد از سوی دستگاه های متولی امور فرهنگی داریم.
حضور 11 هزار عضو فعال در کتابخانه های شهرداری
مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به فعالیت 11 کتابخانه تحت پوشش این ارگان خدمات رسان در قسمت های مختلف شهر، بیان کرد: از این تعداد یک کتابخانه به صورت دیجیتال و 10 کتابخانه به صورت کتابخانه عمومی فعالیت می کنند. ورمحمدی اظهارداشت: بر اساس آمار های موجود در حال حاضر 11 هزار عضو فعال در کتابخانه هاي تحت پوشش شهرداری وجود دارد. وی با بیان اینکه، مدیریت شهری اهتمام ویژه ای برای راه اندازی کتابخانه در سطح شهر دارد، افزود: بر این اساس ایجاد دو کتابخانه در دستور کار است که امیدواریم با افزایش کمی و کیفی کتابخانه شاهد رشد سرانه مطالعه در استان باشیم.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود