25 شهریور 1394
شماره خبر: 149235

منطقه 9 شهرداری کرج به شاهراه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منطقه 9 شهرداری کرج به شاهراه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل می شود


با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرج در منطقه 9 شهرداری این کلانشهر، طرح مطالعه فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه بررسی و مقرر گردید بسته های تخصصی محورهای توسعه منطقه تهیه شود.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در جلسه مشترک با مدیر منطقه 9 شهرداری این کلانشهر از بررسی طرح مطالعاتی "شناسایی فرصت های سرمایه گذاری" این منطقه خبر داد. مجید کاویانی با تاکید بر ضرورت تجمیع آمار و اطلاعات دسته بندی شده به منظور اثربخشی تصمیمات مدیریتی، اظهار داشت: مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در نظر دارد با همکاری این منطقه، فرصت های سرمایه گذاری و مدل های توسعه تمام شمول این بخش از کلانشهر را دستور کار قرار دهد. عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: رشد روز افزون و نامتوازن جمعیت و توسعه شهرنشینی، ضرورت تدوین طرح های توجیهی و فنی را برای هرگونه فعالیت در سطح شهر دو چندان کرده است که بر این اساس، منطقه 9 شهرداری این کلانشهر آمادگی خود را اعلام کرده تا به عنوان منطقه پایلوت جهت اجرای این طرح انتخاب شود. مهدی بزاز زاده، پژوهشگر و راهبر سند چشم انداز شهر کرج نیز در این جلسه به تشریح وضعیت این منطقه و نقشه راه پیش بینی شده برای آن در سند چشم انداز مذکور پرداخت و بیان کرد: توجه به مبحث اقتصاد شهری با توجه به فرصت های موجود در منطقه ضرورت دارد و باید برای محقق شدن طرح در نظر گرفته شده از الگوهای توسعه ای نیز استفاده شود. این پژوهشگر حوزه شهری، مطالعات فرصت سنجی، بررسی زمینه های توسعه اقتصاد شهری و همچنین کنترل و تسهیل فرایندهای قانونی را زمینه ساز توسعه این منطقه از کلانشهر کرج دانست و با تاکید بر بازنگری و نهایی سازی اولویت های سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: تهیه بسته های تخصصی سرمایه گذاری در جذب سرمایه گذار و صیانت از حقوق شهر بسیار موثر خواهد بود.
آسیب شناسی لازمه برنامه ریزی توسعه شهر
مدیر منطقه 9 شهرداری کرج نیز در ادامه این جلسه، آسیب شناسی و بررسی وضع موجود را زمینه ساز برنامه ریزی به منظور توسعه شهر دانست و ضمن استقبال منطقه از فعالیت های نوین علمی، بر ضرورت تغییر نگرش به فعالیت های سنتی در مدیریت شهر تاکید کرد. حسین عطایی فقدان تجسم عینی سرمایه گذاری موفق را، سبب عدم رغبت ورود بخش خصوصی به این حوزه دانست و با اعلام آمادگی این منطقه برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری برنامه محور، از فعالان اقتصادی خواست به فرصت های مطلوب موجود در منطقه 9 شهرداری کرج توجه نمایند. این مسئول افزود: با توجه به حمایت های شهردار کلانشهر کرج و سیاست گذاری های مناسب اعضای شورای اسلامی شهر، به زودی شاهد فعالیت های نوینی در این منطقه در زمینه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و رسیدن به پیشرفت هایی در اقتصاد شهر خواهیم بود. گفتنی است سعید مصطفایی، ریاست کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه حضور داشت و از بخش های مختلف منطقه 9 شهرداری این کلانشهر بازدید کرد و در جریان کم و کیف اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود