25 شهریور 1394
شماره خبر: 149224

کتابداران برای اعضای کتابخانه خود سیر مطالعاتی ارائه کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کتابداران برای اعضای کتابخانه خود سیر مطالعاتی ارائه کنند


عضو شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید از کتابخانه علامه امینی فردیس با اشاره به لزوم مشاوره برای سیر مطالعاتی اعضای کتابخانه های عمومی گفت: از بدو ورود عضو به کتابخانه، با ارائه مشاوره به علاقه مندی ها و نیازهای مطالعاتی فرد توجه شود، این کار بر عهده کتابداران است.
داود وحیدی عضو شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید از کتابخانه علامه امینی فردیس با اشاره به لزوم مشاوره برای سیر مطالعاتی اعضای کتابخانه های عمومی گفت: از بدو ورود عضو به کتابخانه، با ارائه مشاوره به علاقه مندی ها و نیازهای مطالعاتی فرد توجه شود، این کار بر عهده کتابداران است. عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به آمار های کتابخوانی در کشور گفت: چون هم اکنون آمارهایی که در سطح استان در موضوع کتاب و کتابخوانی داده می شود مختص نهاد کتابخانه های عمومی است، لذا عملکرد دستگاه های دیگری که در امر کتابخانه فعال هستند نیز باید به این شاخص ها افزوده شود. کتابخانه های مساجد، پایگاه های مقاومت و برخی نهاد های دانشگاهی و آموزشگاهی از جمله این موضوعات می باشد. داود وحیدی در ادامه افزود: باید از ظرفیت های مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و نهاد ها و تشکل های مردمی برای تقویت کتابخوانی استفاده شود. نهاد کتابخانه ها می تواند در تولیت کتابخوانی در استان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.
این عضو پارلمان شهری در کرج با اشاره به ساخت کتابخانه در جوار مصلی فردیس و همچنین جانمایی کتابخانه تخصصی در حوزه علمیه امام صادق (ع) فردیس گفت: هر مجموعه دیگر فرهنگی و آموزشی و علمی که در استان ایجاد می شود باید به موضوع زیرساختهای کتابخانه ای خود توجه کند. این جانمایی ها و تعامل با نهاد کتابخانه ها سازنده خواهد بود. گفتنی است در این بازدید فلاح مدیرکل کتابخانه ها و ایمانی امام جمعه فردیس، نیز حضور داشتند و از نزدیک در جریان فعالیت های کتابخانه های فردیس قرار گرفتند.در این دیدار مقرر شد با پیگیری این عضو شورای شهر، مطالبات و حقوق نهاد کتابخانه ها از شهرداری ها و همکاری در توسعه کتابخوانی از طریق پارلمان قانون گذاری شهری پیگیری شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود