25 شهریور 1394
شماره خبر: 149220

130 خدمت شهرداری کرج قابل ارائه در بستر الکترونیکی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

130 خدمت شهرداری کرج قابل ارائه در بستر الکترونیکی است


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه ضرورت راه اندازی شهرداری الکترونیک طبق قانون برنامه پنجم توسعه به کلیه سازمان های دولتی و عمومی ابلاغ شده است، گفت: 130 خدمت شهرداریها از امکان ارائه در بستر الکترونیک به شهروندان برخوردار است.
بهروز آقامحمدی در افتتاحیه سمینار آموزشی شهرداری الکترونیک که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران ستادی، مدیران عامل سازمانها و مدیران مناطق 12 گانه شهرداری کرج در محل سالن اجتماعات مجتمع رفاهی میلاد برگزار شد، به عنوان سخنران در جایگاه ویژه قرار گرفت و به ضرورت ها و الزامات برپایی چنین سمیناری پرداخت. این معاون با تاکید بر اینکه انتظار می رفت مدیران شهری اهتمام بیشتری برای حضور در این نشست بسیار مهم به خرج دهند، تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج را بر ارایه بسیاری از خدمات در قالب الکترونیک استوار دانست و اضافه کرد: تحقق شهرداری الکترونیک موجب کاهش مراجعه حضوری شهروندان به ساختمان مرکزی و مراکز وابسته به شهرداری کرج می شود و صرفه جویی در نیروی انسانی، کاهش هزینه های جاری و افزایش راندمان کاری را به همراه دارد. آقامحمدی با اشاره به رشد روز افزون آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات زیست محیطی، شهروند و شهرداری الکترونیک را پدیده ای در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهرنشینی برشمرد و اذعان داشت: ایجاد ادبیات مشترک بین مسئولان و دست اندرکاران و توجیه آنان نسبت به ضرورت راه اندازی شهرداری الکترونیک، جدی ترین هدف ما از برپایی این سمینار و دعوت از معاونین و مدیران مجموعه بوده است. این مسئول، دوره آموزشی را دو روزه خواند و اضافه کرد: از میان وظایف و خدمات قابل ارائه در شهرداری، تعداد یکصد و سی خدمت از قابلیت ارائه در قالب و بستر الکترونیکی برخوردارند که 60 درصد امور مذکور همچون تعیین وقت ملاقات، تعیین وقت کمیسیون و موارد نظیر این امور نمایشی هستند. آقامحمدی بیان داشت: این امور به مناطق و سازمان ها اعلام شده تا در صورت شکل گیری شهرداری الکترونیک و تامین زیرساخت ها، آمادگی اجرای طرح وجود داشته باشد. معاون شهردار کرج در حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، در خصوص نحوه واگذاری دفاتر الکترونیکی نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: برون سپاری و واگذاری امور به خارج از سیستم در مرحله بعد از معرفی و تهیه زیرساخت های طرح قرار دارد و به طور قطع در این زمینه توان تخصصی افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این معاون در بخش دیگری از سخنانش بیشترین حوزه درگیر با سیستم الکترونیکی را معاونت شهرسازی و مراحل مختلف صدور پروانه ساخت و پایانکار دانست و یادآور شد: پردازش این فعالیت ها در سیستم کاری پیچیده است که واگذاری آن به افراد نابلد و غیرحرفه ای ریسکی خطرناک و غیرقابل جبران خواهد بود. این مسئول، دعوت از الگوهای موفق در این زمینه را گامی برای دستیابی به موفقیت در عملیات ایجاد شهرداری الکترونیک عنوان کرد و افزود: کارشناسی که توانسته است یکی از برترین الگوهای شهرداری الکترونیک را در شهر شیراز پیاده سازی کند، با قبول دعوت شهرداری کرج و حضور در این سمینار دو روزه به عنوان مدرس ضمن بیان روش های اجرای صحیح این طرح، به ابهامات و سوالات مسئولان مدیریت شهری کرج در این خصوص پاسخ می دهد. وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک سال از زمان قانون ایجاد شهر الکترونیک باقی نمانده و با همه نقاط ضعف و قوتی که در این زمینه وجود دارد، وظیفه شهرداری است که حداقل گام نخست این طرح را عملیاتی نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود