3 شهریور 1394
شماره خبر: 147869

برگزاری سلسله نشست های محله ای با هدف تسریع در بهبود شرایط سکونت شهروندان شهر جدید هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برگزاری سلسله نشست های محله ای با هدف تسریع در بهبود شرایط سکونت شهروندان شهر جدید هشتگرد


با شروع به کار فصل جدید شهرداری همزمان با آغاز مأموریت سید مسعود بزرگ زاده به عنوان شهردار جدید، شهر جدید هشتگرد پویاتر شد.
شهردار و اعضای شورای اسلامی به همراه جمعی از معاونین و مسئولین واحد ها باحضور در مجتمع ایرانپارس فاز 7 و محله بوستان فاز 4 از نزدیک مسائل این دو محله را مورد بررسی قرار دادند.
در این بازدیدها که در دو جلسه جداگانه و به فاصله یک هفته صورت گرفت شهروندان به بازگو کردن مشکلات و مسائل کلی هر محلهخود پرداختند. مهندس بزرگ زاده با شنیدن صحبت های تک تک شهروندان به پاسخگویی و ایراد سخن پرداخت. ایشان با اشاره به شروع نزدیک به دوهفته ای کار خود در مسند شهردار شهر جدید گفت: در این دو هفته ای که از شروع به کار بنده می گذرد سعی کرده ام اطلاعات لازم جهت شناخت شهر را از منابع گوناگون کسب کنم. شهرداری در شهر وظیفه مشخص و یکسانی دارد که عبارت است از حفاظت، مراقبت، نگهداری و خدمات رسانی از شهر به شهروندان که شامل رفت و روب معابر، خیابان ها، نظافت، رسیدگی به فضای سبز شهری، جابجایی زباله ها و ... می باشد. ایشان اضافه کرد: با اطلاعاتی که قبل از ورود به این شهر داشتم با مسائل مربوط به دو مدیریتی بودن شهر آگاه بودم. این شهر به جهت جدید بودن در حال رشد و توسعه باشتاب بالایی می باشد. برخی از فازهای شهر جدید مانند فاز 4، 7 و بخشی از فاز 3 زیرساخت های لازم جهت شهرنشینی را دارا نبوده اند و با ورود و آغاز به کار پروژه مسکن مهر در این شهر و ساخت سریع ساختمان ها مجموعه ای از آپاتمان های نزدیک به هم به وجود آمد که هنوز هم امکانات کافی جهت زندگی معمولی شهروندان را دارا نمی باشد و از طرفی بودجه های مربوطه جهت خدمات رسانی مناسب به این مناطق در هاله ای از ابهام قرار دارد. بزرگ زاده ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از هم میهنان عزیز ما با سکونت در این پروژه ها اکنون جزو شهروندان شهر جدید محسوب می شوند و علی رغم عدم تکمیل زیرساخت های این طرح و عدم تحویل این مناطق به شهرداری جهت پوشش خدمات، تلاش مدیریت شهری ارائه حداکثر خدمات شهری باتوجه به عدم افزایش بودجه می باشد تا بتوانیم بخشی از مشکلات این شهروندان را بهبود بخشیم.
شهردار با شنیدن درخواست های همشهریان ساکن هر دو محله در زمینه برطرف شدن بخشی از مسائل در فواصل زمانی کوتاه مدت و میان مدت قول مساعدت دادند و موضوعاتی که نیاز به زمان طولانی تر جهت حل و فصل دارند جهت بررسی به مسولین مربوطه ارجاع دادند. در ادامه محمود پایکاری رئیس شورای اسلامی پس از استماع صحبت های شهروندان درخصوص مسائلی که به صورت کلی تر مطرح شده و مسائل فاز 4 و 7 محسوب می شوند از جمله مشکلات مربوط به خطوط تلفن ثابت، خاموشی منطقه، غدم وجود دکل تلفن همراه، عدم وجود عابر بانک، مدارس و مساجد نیمه ساز و رها شده، عدم وجود مراکز ورزشی و ... قول مساعد جهت پیگیری سریع از طریق ادارات مربوطه را صادر کرد. در پایان رئیس شورای اسلامی با اشاره به سنت خوب ملاقات های محله ای که از سال ها پیش در حال انجام می باشد، این ملاقات ها را روش میانبری جهت تسریع در حل و فصل مشکلات و مسائل ساکنین محلات مختلف دانست که تابه حال نتایج بسیار خوبی در پی داشته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود