4 مرداد 1394
شماره خبر: 146089

مقابله با تهاجم فرهنگی کمتر از جهاد در میدان رزم نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مقابله با تهاجم فرهنگی کمتر از جهاد در میدان رزم نیست


قائم مقام سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج اظهار داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی و تلاش برای حفظ فرهنگ اصیل ایرانی کمتر از جهاد در میدان رزم نیست.
محمدرضا قربانی بیانات فوق را در دیدار با مدیران فرهنگسراهای تابعه مدیریت شهری که در محل فرهنگسرای کوثر برگزار شد، مطرح کرد و تلاش به منظور اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی و مقابله با ترویج سبک زندگی غربی در جامعه را اولویت مهم سازمان در سال همدلی و همزبانی دانست. این مسئول توجه به نیازها و مطالبات فرهنگی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه را به منظور رفع پاسخگویی به خواسته های منطقی و به حق ایشان را امری ضروری دانست و افزود: جامعه امروزی در معرض حجم وسیعی از تهاجمات فرهنگی قرار گرفته که عدم رویارویی با این امر موجب رسوخ فرهنگ غربی در کشور می شود. وی با اشاره به تفاوت فاحش تربیتی بین نسل گذشته و نسل جدید گفت: در گذشته تربیت و فرهنگ محدود می شد به مدرسه و خانه و نگهداری از تاریخ فرهنگی کشور کار دشواری نبود، این در حالی است که برای نسل جدید اینگونه نیست و فضای مجازی و ماهواره نیز نقش بسزایی در تشکیل شخصیت جوانان و فرهنگ آنان دارد که این موضوع با فرهنگ اصیل ایرانی بیگانه است. قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری کرج در ادامه شیوع آسیب هایی همچون حسادت و چشم و هم چشمی را از تبعات منفی گرایش به استفاده از شبکه های ماهواره ای در بین خانواده ها بیان کرد و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی چیزی نیست که با حرف و شعار محقق شود بلکه نیازمند آموزش و تلاش و ممارست است تا با شناخت صحیح از نیازهای فرهنگی و اجتماعی خانواده ها و جوانان بتوانیم برای رفع آنها برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و در مسیر رشد و اعتلای حقیقی میهن اسلامی گام برداریم. وی با بیان اینکه عشق به فرهنگ ایرانی غیر ممکن ها را ممکن خواهد کرد، دلیل دگرگونی های ارزشی را کم کاری فعالان فرهنگی ذکر و عنوان کرد: این افراد با تعصب بر اعمال ناکارآمد موجب رسوخ فرهنگ غربی در کشور شده اند. این مدیر در بخش دیگری از سخنانش به ارزش آثار مشاهیر و فرهیختگان ایران اشاره کرد و افزود: این آثار هستند که تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی را ساختند و وظیفه مسئولان است که به عنوان وارث این فرهنگ حفاظت از آن را عهده دار شده و با گنجاندن برنامه های متنوع جوانان را به تاریخ کشور علاقمند کنند.
شهرداری به تنهایی متولی فرهنگی شهر نیست
قربانی با بیان اینکه تحقق این مهم مدیریتی جهادی می طلبد و تشویق جوانان به حفظ فرهنگ اصیل ایرانی تنها با تلاش شهرداری امکان پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: شهرداری به تنهایی متولی فرهنگی شهر نیست و خانه های فرهنگ باید در این امر مهم مشارکت و تلاش کنند. این مسئول در خصوص استقبال کودکان و نوجوانان از خانه های فرهنگ بیان کرد: با وجود اینکه خانه های فرهنگ با استانداردهای روز فاصله دارد اما با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه شده است که این مهم نشان از خدمت رسانی خالصانه مدیران فرهنگسراها دارد. در نتیجه لازم است تا امکانات خانه های فرهنگ ارتقاء یابد تا کمکی در راستای تسریع در ترویج فرهنگ ایرانی باشد. شایان ذکر است در پایان جلسه مشکلات مسئولان فرهنگسراها، خانه های هنر و کتابخانه ها مطرح شده و برای رفع این مشکلات راه حل هایی پیش بینی شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود