16 آبان 1391
شماره خبر: 14531

تدوين طرح ها برمبناي خواست مردم و توسعه شهري

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تدوين طرح ها برمبناي خواست مردم و توسعه شهري

سپیدار آنلاین: شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد: طرح های شهری مطابق با خواسته های مردم و با تمرکز بر تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی تهیه و تدوین شود.
سید علی آقازاده با تاکید بر تحقق این مهم افزود: اولویت در سیاست گذاری و برنامه ریزی های مدیریت شهری، تدوین و اجرای طرحهاي شهري مطابق با نيازها و خواسته هاي به حق شهروندان است به طوریکه خروجی این طرح ها توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي باشد. وی تصریح کرد: بی شک فعالیت های صورت گرفته در ساختار مدیریت شهری باید تضمينی برای تامین منافع شهروندی باشد که بر این اساس لازم است، جنبه های مختلف شهری از جمله مسائل اجتماعی در برنامه ریزی ها به طور ویژه ای لحاظ شود. آقازاده با بیان اینکه، شهروندان مخاطبان اصلی برنامه های مدیریت شهری هستند، عنوان کرد: برنامه های مدیریت شهری با محوریت پاسخگویی مناسب به نیاز شهر و شهروندان تعریف و در صورت اطمینان از خروجی های مثبت، اجرایی می شود.
ضرورت ایجاد شرایط برای مشارکت شهروندان در تصمیم گیری های شهری
شهردار کرج بر ایجاد شرایط مناسب به منظور حضور آگاهانه شهروندان در تصمیم گیری های شهری تاکید کرد و افزود: ايجاد شرايطي که شهروندان بتوانند در تصميمات مربوط به زندگی شهروندی مشارکت کنند امری بسیار مهم است که مدیریت شهری نیز بر انجام آن تاکید دارد. آقازاده عنوان کرد: مشارکت شهروندان برای تصمیم سازی های مختلف نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های مدیریت شهری دارد. وی با اشاره اهميت نقش مردم در اداره امور شهر اظهارداشت: بهره گیری از ایده شهروندان می تواند اجرای برنامه های مدیریت شهری را با نیازهای زندگی شهروندی همسو کند. این مسئول اظهارداشت: مشاركت آگاهانه كيفيت اجراي برنامه­ ها و بهره­ وري آن را افزايش مي­ دهد ضمن آنکه، پرداختن به این مهم از تحميل هزينه ­هاي زياد به مجموعه نیز جلوگيري می کند.
اجرای طرح های عمرانی شهرداری کرج بر اساس نیازسنجی
شهردار کرج با اشاره به اجرای طرح های عمرانی با محوریت اجرای تقاطعات غیر همسطح همچنین اجرای آسفالت به صورت گسترده در سطح شهر عنوان کرد: اجرای این طرح ها با هدف ساماندهی زیرساخت های شهری و افزایش راندمان پاسخگویی به نیاز شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. آقازاده عنوان کرد: اجرای طرح های عمرانی بر اساس نیاز سنجی های انجام شده، در سطح گسترده اجرایی شده است. وی با تاکید بر احداث پارک های محله ای، اجرای طرح های زیرساختی همچنین اجرای طرح های مرتبط با سیما و منظر شهری، عنوان کرد: از جمله مباحثی که می تواند تحت تاثیر مشارکت شهروندان به نحو مطلوبی اجرایی شود، پروژه های فوق می باشد. این مسئول گفت: افزايش مشارکت مردمي در اداره امور شهر و بکارگيري توانمندي ها و ظرفيت هاي ذهنی شهروندان نقش بسزایی در ایجاد تحولات مثبت در شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود