10 خرداد 1394
شماره خبر: 143072

آسیب های فرهنگی و اجتماعی با توسعه ورزش همگانی به حداقل ممکن می رسند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آسیب های فرهنگی و اجتماعی با توسعه ورزش همگانی به حداقل ممکن می رسند


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه آسیب های فرهنگی و اجتماعی با توسعه ورزش همگانی به حداقل ممکن می رسند، اظهار داشت: احداث یک مجموعه ورزشی چند منظوره در هر یک از مناطق 12 گانه این کلانشهر که از سوی نمایندگان مردم به تصویب رسیده، بستر مناسبی را برای دسترسی آسان تر شهروندان به امکانات ورزشی و رفاهی فراهم می آورد.
سعید فیروزگاه با تاکید بر اینکه البرز به لحاظ برخورداری از امکانات و سرانه های ورزشی و رفاهی استانی فقیر و کم برخوردار محسوب می شود، گفت: این در حالی است که کرج در بحث قهرمان پروری و حضور پررنگ تیم های ورزشی در لیگ های حرفه ای سرآمد است و بسیاری از افتخار آفرینان رشته های مختلف ورزشی از کوچه ها و محلات این کلانشهر قدم به دنیای حرفه ای گری گذاشته و برای میهن اسلامی غرور آفرینی کرده اند. عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: حمایت از شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی، قهرمان پروری و افزایش سرانه های ورزشی از دغدغه های جدی مسئولان حوزه فرهنگ و ورزش به شمار می روند که هر یک از آنها ساز و کار خود را دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت حرفه ای قهرمانان و مدال آوران، اقشار مختلف مردم نیز بتوانند به راحتی از امکانات ورزشی بهره مند گردند و سلامتی و روحیه خود را ارتقاء دهند. وی با اشاره به نصب تجهیزات ورزشی و ست های تندرستی در پارکها و بوستانهای سطح شهر، آن را اقدامی علمی و کارآمد به منظور اشاعه ورزش همگانی و انس و الفت بیشتر شهروندان با فرهنگ ورزش صبحگاهی و سلامت دانست و بیان داشت: همچنین احداث پارکهای بانوان فضایی مناسب را برای حضور بدون دغدغه بانوان در فضاهای عمومی به منظور انجام حرکات ورزشی و فعالیت های گروهی فراهم آورده است و جا دارد که این سیاست به تمامی مناطق 12 گانه این کلانشهر تسری یابد و محدود به مناطق مرفه نشین نگردد.
حمایت از ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و ورزش
این نماینده مردم کرج در پارلمان شهری در بخش دیگری از سخنانش خواستار جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه ساخت مجموعه های فرهنگی و ورزشی شد و گفت: برنامه ریزی و سیاستگذاری های مدیریت شهری باید به گونه ای باشد که شهرداری شأن خود را به جایگاه نظارتی ارتقاء بخشد و با واگذاری امتیاز بهره برداری از امکانات موجود به بخش خصوصی، تمرکز خود را بر چگونگی فعالیت آنها و همچنین نحوه نرخ گذاری و کمیت و کیفیت ارایه خدمات معطوف سازد. فیروزگاه با اشاره به رهنمودها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر همگانی شدن ورزش، از عزم و اراده جهادی مدیریت شهری کرج برای تحقق منویات و مطالبات ایشان در حوزه های فرهنگی و ورزشی خبر داد و اذعان داشت: شهروند مداری و تکریم حقیقی ورزش دوستان و دلسوزان فرهنگی زمانی محقق می شود که ساکنین تمام مناطق (12 گانه) شهر بویژه در محلات محروم و کم برخوردار بتوانند به آسانی از سرانه ها و امکانات موجود ورزشی و فرهنگی بهره مند شوند و هرگز دغدغه ای به نام «گرانی خدمات» یا دغدغه های مشابه مانع از مراجعه مردم به مجموعه های مذکور نشود.
پیشنهاد تبدیل زندانها و اراضی بلااستفاده شهری به سرانه های ورزشی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه توافقات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران با دستگاه قضا برای تبدیل زندان اوین به بوستان را یادآور شد و گفت: تبدیل فضای زندانها به فضای سبز و تعبیه امکانات ورزشی در آن نماد صلح جویی و تقویت همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان است که جامعه (به خصوص جوانان و نوجوانان) را به ورزش و انجام فعالیت های سالم به جای خشونت طلبی و نزاع دعوت می کند و می توان چنین موضوعی را درباره یکی از زندان های چهارگانه مستقر در مرکز استان نیز طرح ریزی کرد. همچنین توافق با مالکین اراضی بلااستفاده شهری برای احداث مجموعه های ورزشی نیز گزینه قابل دفاعی است که می تواند روی میزه مذاکره قرار بگیرد. این مسئول افزود: در شرایطی که بسیاری از نهادها همچون: آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی و... سهمی از درآمدهای عمومی شهرداریها را به خود اختصاص داده و متاسفانه ساز و کار مناسبی نیز برای اطلاع از کم و کیف هزینه کرد آنها وجود ندارد، چرا نباید این الزام برای توسعه سرانه های ورزشی و احداث مجموعه های رفاهی و فرهنگی نیز وجود داشته باشد؟ مسئولان مناطق باید توجه داشته باشند که ارزش و اجر معنوی احداث زمین بازی از آسفالت ریزی و جدولگذاری کمتر نیست و شورای شهر در ارزیابی های کارشناسی از عملکرد مدیران شهری، این موارد را به صورت ویژه لحاظ می کند. وکیل مردم کرج در پارلمان شهری کرج، رشد مشکلات و آسیب های فرهنگی در جامعه اعم از طلاق، بیکاری، اعتیاد، بزه های اجتماعی، افسردگی، خشونت، نزاع های خیابانی و... را یادآور شد و تاکید کرد که برای درمان دردها و آلام موجود نسخه ای بهتر از رشد امکانات فرهنگی و ورزشی نمی توان پیچید و سازمان و معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج باید با همت و سعی بیشتری در مسیر تحقق اهداف و سیاست های مدیریت شهری بکوشند. فیروزگاه در ادامه اقداماتی اعم از تجهیز و بازسازی 10 سالن ورزشی با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال، برگزاری جشنواره ورزشی مسابقات محلات، اجرای طرح تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، احداث یک مجموعه مجهز ورزشی در هر یک از مناطق 12 گانه شهرداری کرج، حمایت مادی و معنوی از قهرمانان ورزشی، نخبگان و مدال آوران مسابقات علمی و فرهنگی و... که طی دو سال اخیر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است را مورد حمایت قرار داد و خواستار تداوم این رویکردها در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» شد. این مسئول فرهنگی در پایان به انتخاب «حمید حیدرخانی» به عنوان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه وی از چهره های خوش نام، فعال، متخصص و متعهد در حوزه های ورزشی و حمایت از قهرمانان به شمار می رود، از زحمات و خدمات همیشگی وی در عرصه ورزش و فرهنگ و کمک به توسعه سیاست های مدیریت شهری کرج تقدیر کرد و توفیق روز افزون وی در خدمت به جامعه بزرگ ورزشی را از درگاه باری تعالی خواستار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود