30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142341

برگزاری اختتامیه جشنواره نوای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برگزاری اختتامیه جشنواره نوای البرز


اختتامیه جشنواره موسیقی نوای البرز برگزار شد.
محمد دادگو، رئیس شورای شهر کرج، در آئین اختتامیه جشنواره موسیقی نوای البرز، که با حضور سید موسی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، در راستای اهمیت مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی اظهار کرد: اعتقاد دارم، کار عمرانی نیز کار فرهنگی است و زیرساخت های عمرانی در تسریع کار فرهنگی تاثیرگذار است. به گفته این مسئول، اگر هر کدام ما اهتمام سازی در امر فرهنگ داشته باشیم، جامعه ما در خصوص فرهنگ این گونه نخواهد بود. دادگو در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه موسیقی در استان البرز به خصوص در شهر کرج اظهار کرد: موسیقی در شهر کرج جایگاه خاصی دارد، بزرگانی چون استاد ذالفنون، از اساتید برجسته و مسلّم موسیقی ایران، سرمایه های موسیقی این شهر هستند.
تیم فرهنگی امروز می تواند تیم آینده شهر باشد
دادگو با اذعان بر این مهم که وظیفه شورای شهر ارتقاء سطح فرهنگی در بحث موسیقی است، توضیح داد: ارتقاء فرهنگ استان و تداوم بحث فرهنگی در شاخه موسیقی یکی از مولفه هایی است، که ما آن را در شورای شهر در نظر خواهیم داشت. وی با ذکر این مهم که نخستین جشنواره با توجه به مشکلات، محدودیت ها و کمبودها به خوبی برگزار شد، عنوان کرد: نخستین جشنواره موسیقی استان البرز با عنوان نوای البرز یکی از فرصت هایی بود، که اهمیت جایگاه موسیقی را یادآور شد، در این راستا به عنوان یکی از نمایندگان شورای شهر این تعهد را می دهم، که برای دوره های پس از این شورای شهر در برگزاری هر چه بهتر جشنواره موسیقی موثرتر باشد. به گفته رئیس شورای شهر کرج، شهر کرج بافت های فرسوده زیاد دارد، و متاسفانه فکر فرسوده نیز دارد، از ما ایراد می گیرند در خصوص بافت شهر، این کار کار هنری است.
مهندسان شهری باید هنرمند باشد
در پایان محمد دادگو، رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر این مطلب که مهندس آشنا به هنر سازه های هنری را طرح ریزی می کند و نگاه هنرمندانه به شهر دارد، توضیح داد: کسی که در تئاتر، در فرهنگ، در شعر کار کند، طراحی هنری می کند، نتایج ایده آل احیاء می کند، باید اهتمام ما بر تربیت مهندسان شهری هنرمند باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود