هدف از احداث بازارهای روز توسعه سرانه های خدماتی است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج گفت: هدف از احداث بازارهای روز شهرداری علاوه بر رفاه شهروندان، توسعه سرانه های خدماتی است.
هدف از احداث بازارهای روز در نقاط مختلف سطح شهر توسط سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، توسعه سرانه های خدماتی و تامین رفاه شهروندان است. بنا به سیاست های مدیریت شهری، تامین رفاه زندگی شهری و توسعه سرانه های خدماتی فرهنگی در محلات در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار گرفته است که احداث روز بازارها یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به این هدف متعالی می باشد. عرضه انواع مواد غذایی، میوه و سبزیجات در بازارهای میوه و تره بار را در نتظیم بازار محصولات کشاورزی نباید نادیده انگاشت. با توجه به موضوع فوق، احداث بازارهای روز وابسته به شهرداری به عنوان یک سیاست مهم مطرح و توسعه و گسترش آن با جدیت دنبال می شود. استقبال شهروندان کرج برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود از طریق بازارهای روز موجب شده مدیرت شهری با تولی گری سازمان میادین میوه و تره بار برای تحقق اهداف کلان در این عرصه تلاش بیشتری کند. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج در خصوص عملکرد یکساله این سازمان به ایجاد و راه اندازی 21 مورد بازار روز میوه و تره بار فعال در سح شهر اشاره کرد و افزود: ایجاد بازارهای ره توشه، ایجاد مراکز عمده عرضه مواد غذایی و فرآورده های کشاورزی، ایجاد بازار و ساماندهی عرضه دام زنده و راه اندازی سامانه الکترونیکی عرضه آبزیان و فرآوردههای کشاورزی از جمله اقدامات مهم سازمان در این بازه زمانی است. سیف الدین جعفری ادامه داد: از دیگر برنامه های اجرا شده در سازمان میادین میوه و تره بار علاوه بر راه اندازی اتوماسیون اداری و مالی و فروش و ایجاد درآمد پایدار در زمینه بازاریابی، استفاده از روشهای نوین بسته بندی جهت به حداقل رسان ضایعات، بررسی و مطالعه و مکان یابی در مورد محل مناسب استقرار بازارهای روز، طرح مکان یابی صنایع بوده است. وی در پایان گفت: اجرای طرح ساماندهی مشاغل تولیدی و کارگاهی و انتقال مشاغل آلوده به محل مناسب، بازدید از کشتارگاهها و شرکت های بسته بندی گوشت و صدور 379 جریمه جهت بهره برداران را از دیگر اقدامات این سازمان طی یکسال گذشته می باشد.