14 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141420

آرامستان جامع استان البرز بهشت علی (ع) نام گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 آرامستان جامع استان البرز بهشت علی (ع) نام گرفت


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج گفت: آرامستان جامع استان البرز که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر، با عنوان بهشت علی (ع) نامگذاری شد.
غلامرضا رضوانی با بیان اینکه آرامستان جامع در زمینی به مساحت 224 هکتار در حال احداث است و نیاز شهرهای استان به گورستان جهت دفن اموات را حداقل تا دویست سال آینده پوشش می دهد، موقعیت جغرافیایی این مکان را در مسیر ماهدشت به سمت اشتهارد ذکر کرد. این مسئول با بیان اینکه تاکنون دیوار کشی و نقاشی دیواری در آرامستان بهشت علی (ع) اجرایی شده است، مساحت عملیات مذکور را به ترتیب 9 هزار و 7 هزار متر ذکر و عنوان کرد: نمای بیرونی دیوارها با اسماء الهی نقاشی و مزین شدند. وی درختکاری و توسعه فضای سبز، ایجاد مسیرهای مناسب دسترسی، پیش بینی نمازخانه، سرویس های بهداشتی و سقاخانه جهت رفاه حال زائران اهل قبور را از جمله طرح های پیش بینی شده در آرامستان مذکور نام برد و گفت: تاکنون دو هزار و 500 درخت به منظور ایجاد فضای سبز در این محل کاشته شده است. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج، همچنین به اتمام نقشه کشی برای قطعه بندی قبور اشاره و بیان کرد: این نقشه کشی به منظور تعیین تعداد طبقات و محل قرار گیری قبور در پی قطعه بندی تهیه شده است. رضوانی در ادامه افزود: در آرامستان جامع استان البرز مجموعه بازی کودکان، سالن پذیرایی و برگزاری مراسمات سوگواری، سالن های غسالخانه، فضاهای اداری، محل استقرار پزشکی قانونی، خریداری ماشین آلات مکانیزه و احداث قطعات آرامستان همچنین مقبره های خانوادگی پیش بینی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح آسفالت ریزی معابر، زیباسازی و ساماندهی بصری بهشت علی (ع) نیز در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: نصب پیام های فرهنگی، مذهبی و شهروندی و جملاتی تاثیر گذار از انبیای الهی از دیگر عملیات پیش بینی شده است که روی دیوارهای این آرامستان نقش می بندد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود