6 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140980

معاونت خدمات شهری آینه تمام نمای عملکرد شهرداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معاونت خدمات شهری آینه تمام نمای عملکرد شهرداری است


مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه خدمات شهری آینه تمام نمای عملکرد شهرداری است، بیان داشت: می توان ادعا کرد فعالیت تمامی ارگانها و امور شهری منوط به نوع عملکرد و خدمات رسانی مجموعه خدمات شهری است که نمونه بارز این ادعا وقوع آبگرفتگی های اخیر سطح شهر و رفع آن توسط نیروهای این دستگاه بود.
علی خوشگرد این مطلب را اعلام کرد و اظهار داشت: این وقایع در عین حال نشان دهنده ضرورت اصلاح امور عمرانی و تکمیل و تصحیح زیرساخت ها نیز بود. وی با یادآوری اینکه خدمات شهری در قالب بخش های مختلف از جمله آتش نشانی، فضای سبز، پسماند و نظایر آن یکی از حساس ترین و موثرترین بخش هایی است که در تمامی فوریت های شهری حضور می یابد، تاکید کرد: اگرچه شهرداری در خصوص شکل گیری این رویدادها، دارای کمترین نقش و تقصیر بوده است اما هیچ یک از دستگاه های مقصر در وقوع حوادث به تنهایی امکان رفع و حل معضل را نداشته و ورود بخش های مختلف شهرداری و خدمات شهری به رفع هر چه سریعتر مشکلات کمک کرد.
حضور موثر شهرداری در تمامی فوریت های شهری
خوشگرد اذعان داشت: تعبیه سیل بند و تخلیه به موقع آن برای جلوگیری از ورود سیلاب و گل آبه های کوه به سطح شهر از وظایف دستگاهی جز شهرداری بوده است که متاسفانه کوتاهی این دستگاه، هزینه ها و مشکلات بسیاری را برای شهر به وجود آورد. با این همه حضور به موقع نیروهای خدمات شهری توانست بار بزرگی از آسیب را کاسته و به تردد شهروندان بخصوص در منطقه طالقانی شمالی که بیشترین سطح درگیری با مسئله ورود خاک و نخاله از کوه های اطراف را داشتند، کمک کند. مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج همچنین از دیگر آبگرفتگی شهر کرج در جریان بارندگی ها که منشأ آن به کانال بیلقان بازمی گشت، به عنوان آسیبی یاد کرد که مسبب وقوع آن امور آب و فاضلاب و عدم بازدید به موقع و تخلیه این کانال بوده است.
وی اظهار داشت: کانال مردآباد بیلقان آب های درون کانال را به زمین های پایین دست هدایت می کند که کشاورزان از این آب برای آبیاری مزارع خود بهره برده و حق آبه شان را به امور آب پرداخت می کنند. بنابراین تنظیف کانال از وظایف دستگاه متولی بوده که متاسفانه برای مدتی طولانی این عملیات به تاخیر افتاده و سبب خروج آب از کانال و آبگیری وسیعی از مناطق شده بود.
این مسئول با تصریح بر اینکه اگر اهتمام شهرداری کرج نبود، اداره آب و فاضلاب به هیچ عنوان امکان بازگشایی کانال مذکور و رفع آبگرفتگی را نداشت، ادامه داد: البته ایفای نقش نامناسب از سوی شهروندان در خصوص انتقال و انداختن زباله های خود در این کانال، به وقوع و شدت گرفتن این حادثه کمک کرد.
تجمع زباله های شهری در کانال آب!
خوشگرد اذعان داشت: یکی از بیشترین موانع حرکت آب در کانال وجود زباله های شهری بخصوص بطری های نوشابه و نظایر آن بود که به حجم وسیعی از درون کانال خارج شد. وی تاکید کرد: تا زمانی که شهروندان به ضرورت رعایت فرهنگ شهروندی آگاه نشده و الزامات آن را مورد استفاده قرار ندهند نمی توانیم اهداف و آرمان های کلان مدیریت شهری را در ابعاد وسیع به نمایش بگذاریم. چنان که وقوع حادثه ای نه چندان بزرگ همچون یک بارندگی سنگین، سبب درگیری بخش گسترده ای از نیروها و امکانات این دستگاه شده و دست ما را برای انجام اقدامات موثرتر می بندد که این شایسته مردم و شهر کرج نیست. خوشگرد بر ضرورت آموزش و فرهنگسازی تاکید کرد و بیان داشت: باید موضوعات آموزشی را در کنار خدمات رسانی به عنوان یک اصل پررنگ کرده و در پیشانی فعالیت های خویش قرار دهیم تا بعد از این کمتر شاهد چنین رویدادهایی باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود