2 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140785

استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه با رویکرد پژوهشی در حوزه مدیریت شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه با رویکرد پژوهشی در حوزه مدیریت شهری


معاون اداری و مالی شهرداری کرج بر استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه ها و مراکز علمی با رویکرد آموزشی و پژوهشی در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد.
نشست مشترک اعضای هیئت مدیره دانشگاه خوارزمی و معاون اداری مالی شهرداری کرج در محل این معاونت برگزار شد و طی آن راهکارهای توسعه همکاریهای دو جانبه و تبادل نظر پیرامون انعقاد تفاهم نامه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این نشست معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، هدف از نشست را ایجاد ارتباط دو سویه با مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: ظرفیت علمی دانشگاه خوارزمی با تخصص های مرتبط با مدیریت شهری و با محوریت اجتماعی و فرهنگی می باشد.
دکتر سراج زاده سه مبحث اصلی آموزش، پژوهش و مشارکت را محور سخنان خود قرار داد و افزود: دانشگاه علمی خوارزمی آمادگی دارد تا با استفاده از فرصت های همه جانبه دانشگاه در حوزه پژوهش به صورت تخصصی اقدامات موثری را اجرایی نماید. این استاد حوزه جامعه شناسی، فرهنگسازی و آموزش های شهروندی را از دیگر مباحث مهم و زمینه های مستعد برای توسعه همکاریهای دو جانبه عنوان کرد و گفت: ارائه برنامه های آموزشی به صورت علمی، فیزیکی، کارگاهی، برگزاری سمینارها و با نظارت مدیریت شهری و با تدوین اهداف بلند مدت تاثیرات مطلوبی را به همراه خواهد داشت. وی در ادامه دانشگاه را به عنوان یک شبکه علمی و اجتماعی مناسب دانست و بیان داشت: مشارکت و سرمایه گذاری دانشگاه خوارزمی و مدیریت شهری فرصت مغتنمی جهت ارائه برنامه های ارزنده و اجرایی و رسیدن به یک نتیجه مطلوب با شتاب منطقی است. در ادامه این جلسه معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی برگزاری این نشست را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: همکاری بین مدیریت شهری و دانشگاه خوارزمی تاثیرات علمی و تخصصی قابل توجهی را به ثمر خواهد نشاند. دکتر کیوانی با تاکید بر مبحث آموزش و استفاده از نیروهای متخصص را مهم ارزیابی کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری با استفاده از نیروهای متخصص و کاردان در حوزه مرتبط خود می تواند به اجرای طرح های کلان شهری و برنامه های بلند مدت خود دست یابد. تجربه موفق کلانشهرها در حوزه ارتباط با دانشگاه های جامع موثر می باشد معاون اداری و مالی شهرداری کرج مشارکت دانشگاه ها با مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت: تجربه موفق کلانشهرها در حوزه ارتباط با دانشگاه های جامع و پیوست علمی در فعالیت ها بسیار موثر بوده است. فرج اله ایلیات گستردگی و تنوع ماموریت های شهرداری را نیازمند همیاری نخبگان و نهادهای علمی دانست و افزود: وجود چهره های علمی در حوزه های مختلف دانشگاه خوارزمی فرصتی مناسب برای همکاری مدیریت شهری با دانشگاه خوارزمی می باشد. وی از آمادگی شهرداری کرج جهت انعقاد تفاهم نامه و همکاری با دانشگاه خوارزمی خبر داد و افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه فعال سازی حوزه های مختلف و تخصصی شهرداری کرج در بخش های مرتبط خواهد بود. معاون اداری و مالی شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به فعالیت های جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی، رویکرد شهرداری کرج به عنوان یک نهاد اجتماعی ملموس است و باید نخبگان دانشگاهی مجموعه شهرداری را یاری نمایند. وی یادآور شد: در سال جدید مدیریت شهری تمهیدات ویژه ای جهت آموزش و پژوهش اندیشیده است که با همکاری نخبگان دانشگاهی قطعاً به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت. معاون اداری و مالی شهرداری کرج «آموزش شهروندی» را در توسعه سرمایه های ملی مهم ارزیابی کرد و افزود: در آموزش های فرهنگی با کاهش هزینه های گزاف و فرهنگ سازی های مناسب می توان به توسعه ملی دست یافت. در پایان مقرر گردید برنامه های مدیریت شهری با محوریت آموزش، پژوهش و مشارکت و سرمایه گذاری طراحی و تدوین شود، سپس با نظارت مدیریت شهری اقدامات دیگر جهت انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و شهرداری اجرایی گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود