26 فروردین 1394
شماره خبر: 140292

پورتال ملی "تجارب برتر مدیران" در کرج راه‌اندازی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پورتال ملی "تجارب برتر مدیران" در کرج راه‌اندازی می‌شود


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج از راه اندازی پورتال ملی "تجارب برتر مدیران" توسط شهرداری کرج برای آشنایی و توسعه تجارب برتر در سطح کشور خبر داد.
کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با حضور اعضا و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج در صحن علنی برگزار شد که در آن برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرج مطرح شد. سیدعلی‌اکبر میر وکیلی با اشاره به این برنامه‌ها اظهار داشت: ارتباط با دانشگاه‌های کاربردی، حمایت از موضوعات خاص قابل پژوهش در شهر، حمایت از پژوهش‌های علمی مشروط بر اینکه با طرح‌های شهری منطبق باشد، از موارد این برنامه محسوب می‌شود. وی برگزاری همایش‌های علمی، توسعه نهادهای محله محور با رویکرد مذهبی و راه اندازی کانون سلامت مساجد از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: پورتال ملی "تجارب برتر مدیران" که در حوزه‌های مختلف به تجربیات مدیران می‌پردازد و مدیران از سطح کشور می‌توانند در آن شرکت کنند، اما مدیریت آن به عهده شهرداری کرج است، راه‌اندازی می‌شود. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج تصریح کرد: راه اندازی سامانه "ایده‌های فرهنگی شهروندان" نیز از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود. میر وکیلی برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی، دوره‌های زندگی سالم، آموزش شهروندی، تولید نرم‌افزار گردشگری کرج، کتابخانه‌های مجازی کرج، مرکز مشاوره شهروندی، مسابقات کاریکاتور شهروندی، برگزاری جشنواره‌های مربوط به سلامت و کارآفرینی و مواردی از این دست را از سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در سال 94 ذکر کرد.
بودجه فرهنگی شهرداری برای آموزش پرسنل هزینه شود
سعید فیروزگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه جداگانه برای نهادهایی مانند مصلا، مساجد، آموزش و پرورش و هیئت رزمندگان درنظر گرفته شده، نباید هزینه‌ای در این زمینه به آنان ارائه شود. وی افزود: این امر در این راستا انجام شده تا معاونت فرهنگی بر روی هزینه‌کرد بودجه در حوزه کاری خود تمرکز کند و شورای شهر نیز ملزم به نظارت بر چگونگی هزینه‌کرد این بودجه است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در سال 94 افزایش 100 درصدی بودجه برای مساجد انجام شده و در کنار آن بودجه برای انجام هزینه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده، گفت: باید ذهنیت مسئولان شهری به هزینه فرهنگی در داخل شهرداری معطوف شود. وی بیان کرد: 7 هزار نفر پرسنل شهرداری می‌توانند تاثیر مستقیم در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی مردم داشته باشند و به همین سبب باید تلاش کنیم این بودجه در جهت آموزش‌های فرهنگی به این افراد صرف شود. فیروزگاه با تاکید بر اینکه باید برنامه جامع و کامل برای هزینه کرد 11 میلیارد تومان بودجه فرهنگی در شهرداری کرج انجام شود، تصریح کرد: شهرداری کرج از پرسنل خوبی برخوردار است اما متاسفانه این نگاه در خارج از سیستم شهرداری وجود ندارد که باید اصلاح شود. عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: رقم بودجه فرهنگی باید به سمتی پیش رود که شهرداری محور باشد و پرسنل بیشترین نفع را از بودجه ببرند. وی اظهار داشت: باید همایشی برای نیروهای مناطق مختلف شهرداری کرج با موضوع سبک زندگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، در نظر گرفته شود. فیروزگاه بیان کرد: باید در برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی به گونه‌ای عمل کنیم که از موازی‌کاری و هم‌پوشانی با سایر دستگاه‌ها جلوگیری شود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود