25 فروردین 1394
شماره خبر: 140263

همدلی و همزبانی موانع پیش روی توسعه پایدار شهری را از میان بر می دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همدلی و همزبانی موانع پیش روی توسعه پایدار شهری را از میان بر می دارد


قائم مقام شهردار کرج گفت: "همدلی و همزبانی" ملت و دولت که به عنوان شعار سال جاری کشور از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، ابزار مهمی است گه با تکیه بر آن، موانع رسیدن به اهداف خرد و کلان از میان برداشته می شود.
محمد رضا رضاپور با بیان اینکه شهرداری کرج قائل به اجرای امور شهری با بهره گیری از مشارکتهای مردمی و استفاده از ایده های خلاق است، گفت: یکی از مفاهیمی که از شعار معنوی دولت و ملت، همدلی و همزبانی" می توان استخراج کرد، استفاده از سرمایه های اجتماعی مردمی و مشارکت عموم در امور مختلف شهری است.وی اظهارداشت: با اولویت قراردادن این مهم و استفاده از پتانسیل های مردمی آسانتر و ساده تر می توان به پیشرفت دست یافت. این معاون، جلب اعتماد مردم را مهمترین اولویت برای مدیریت شهری خواند و افزود: اعتماد مردم به مسئولین به ویژه در سیستم مدیریت شهری امری ضروری است که شهرداری کرج نیز بر تحقق آن تاکید دارد زیرا معتقد است، با جاری شدن این رویکرد می توان برنامه های گسترده و کارآمدی را برای رسیدن به اهداف شهری سیاست گذاری کرد. وی عنوان کرد: بی شک ارتباط وسیع و دوسویه حاصل از تفاهم مردم و مسئولین قابلیت های متعدد مدیریت شهری، فراهم آوردن زمینه های خدمت رسانی مناسب را دو چندان می کند و باعث می شود این سیستم خدمات رسان با توان و انگیزه ای بالا برای مردم و فراهم آوردن خواسته های آنها اقدام کند.
رفاه شهروندان پیش زمینه همه اقدامات شهرداری کرج است
قائم مقام شهردار کرج، رفاه شهروندان را پیش زمینه انجام همه اقدامات شهرداری کرج خواند و افزود: بر این اساس، توسعه امکانات و خدمات شهری برای رفاه و آسایش شهروندان از سیاست های راهبردی مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج است. رضاپور افزود: تحقق این اهداف نیازمند استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف شهر، برنامه ریزی توام با مطالعه کارشناسی و پژوهش، جذب اعتبارات مناسب و همچنین جلب مشارکت و همراهی مردم و سرمایه گذاران است. وی در پایان همچنین بر ضرورت جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پروژه های عمران شهری تاکید کرد و با بیان اینکه انجام این مهم پیش از این هم برای شهرداری محور و اولویت بوده است، گفت: در این میان اعتمادسازی و تعامل بیشتر با شهروندان به جد دنبال می شود تا اقدامات و دستاوردهای حاصل از تلاش این نهاد مطابق با آنچه مورد نیاز مردم است، باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود