کارآفرینان و سرمایه گذاران رویداد "استارتاپ ویکند کرج" را رقم می زنند
سپیدارآنلاین: گروه شهری
نخستین رویداد آموزشی – تجربی جهانی با عنوان "استارتاپ ویکند" با حضور افراد و گروه های مرتبط، اردیبهشت ماه سال 94 در کرج به اجرا در می آید.
این رویداد تجربی – آموزشی در همه دنیا رایج بوده و بر اساس آن شرکت کنندگان شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، فعالان و علاقمندان به حوزه استارتاپ، بازاریابان حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا ایده ها و طرح های خود را ظرف مدت کوتاهی به اجرا در آورند. این طرح در کرج از روز دوم اردیبهشت ماه در باشگاه میلاد کرج برگزار می شود و حاضرین ظرف مدت 54 ساعت، ضمن طرح ایدها و تشکیل گروه ها، ایده های خود را به مرحله اجرا در می آورند. برنامه استارتاپ که برای نخستین بار در سطح شهر کرج به اجرا در می آید، اهداف متعددی را در نظر دارد که از این جمله تقویت اکوسیستم کارآفرینی در کشور بخصوص شرکت های نوپا (استارتاپ ها) می باشد. در تعریفی ساده، استارت آپ به شرکتهای نوپایی گفته میشود که با یک ایده ساده و اولیه شروع میکنند، به سرعت رشد یافته و به درآمد میرسند. از بهترین مثالها و موفقترین استارتآپهای جهان میتوان به گوگل، مایکروسافت، اپل و…اشاره کرد. شرکتهایی که با یک ایده ساده شروع به کارکرده و به درآمدهای میلیاردی رسیدهاند وامروز بر دنیا تاثیر میگذارند. استارتآپها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا میکنند، برای موفقیت استارتآپ تکنیکهای متفاوتی مورد نیازهست که باید آموخته شود. استارتآپ ویکند همانطور که از نامش پیداست یک رویداد کارآفرینی است که در سه روز آخر هفته برگزارمیشود. افراد ایدههای خود را مطرح میکنند و از بین ایدههای مطرح شده بهترین آنها با رأی حاضران انتخاب میشود. صاحبان ایدههای انتخاب شده شروع به تشکیل تیم وجذب تخصصهای مورد نیازبرای پیشبرد ایده میکنند. بعد از تشکیل گروهها روز اول به پایان میرسد. در روز دوم گروهها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که دراختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده خود مینمایند. در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینههای مختلف دارای تخصص میباشند و یا سابقه ایجاد استارتآپ دارند گروهها را جهت اجرایی کردن ایدههایشان راهنمایی و کمک میکنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارتآپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاههای آموزشی کوتاه مدتی هم برگزارشود. با آغاز روز سوم گروهها دور هم جمع شده و آخرین تلاشها را جهت تولید نمونه اولیه محصول شان انجام میدهند و آماده ارائه آن در حضور داوران میشوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایدهها و محصول اولیه حاصل از آن ایدهاست، به طوری که گروهها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه میدهد و افرادی که به عنوان مصرفکنندگان نهایی در نظر گرفته شدهاند و از طرح خود دفاع میکنند. درنهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب میشوند. اما برنده واقعی این رویداد گروههایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آوردهاند استارتآپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور نمایند. همچنین نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا که خود استارتآپهای موفقی را راهاندازی کردهاند با حضور در این رویداد تجربیات خود را در اختیار شرکتکنندگان قرار میدهند. شرکت کنندگان با حضور در این رویداد میتوانند جواز حضور در رقابت جهانی استارتآپها را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غولهای فناوری همچون گوگل، آمازون و … بهره ببرند. همایش کرج نیز با همین روال و با همین رویکردها برای اولین بار در تاریخ های 2، 3 و 4 اردیبهشت ماه 1394 در باشگاه میلاد کرج با حضور مربیان خبره برگزار خواهد شد. به طور کلی افراد شرکت کننده در استارت آپ ویکند، از طریق ایده پردازی، کار تیمی، سخنرانی، قضاوت داوران و یا ارشادگری مربیان با یک مهارت جدید که آنها را برای ایجاد تغییر در کسب و کار آماده می سازد، آشنا می کند و یا آن را فرا می گیرند.
شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات لازم و ثبت نام برای شرکت در این رویداد به وبسایت www.swkaraj.ir مراجعه کنند.