1 آبان 1391
شماره خبر: 13722

ارتقای آگاهی های عمومی، حافظ محیط زیست است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 ارتقای آگاهی های عمومی، حافظ محیط زیست است

سپیدار آنلاین: فعال محیط‌ زیست و بنیان‌گذار سازمان غیر دولتی زیست‌محیطی « جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌ زیست» گفت: ارتقای سطح آگاهی های عمومی می تواند حافظ محیط زیست کشورمان باشد.
مه لقا ملاح در همایش مبارزه با آلودگی محیط زیست که با حضور مسئولین روسای ادارات، سازمانها و جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست سراسر کشور در استان البرز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: نباید لحظه ای از تلاش برای حفظ محیط زیست غافل شد. وی که برای دوستداران محیط زیست در ایران چهره شناخته شده اي است و به او لقب «مادر محیط زیست ایران» داده اند، با اشاره به وضعيت بحراني محيط زيست در ايران، برون رفت از اين وضعيت را نيازمند يک حرکت جمعي از سوي همه مردم دانست. بنيانگذار و مدير جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست گفت: همه ما بايد دست در دست هم دهیم و برای ارتقای آگاهی های عمومی و جلب مشارکت فعالانه مردم گامهای موثری را برداریم.
زن، بالفطره مربي است
ملاح، در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ زن، بالفطره مربي است و اين مربي است كه به فرزندان ياد مي دهد كه زمين قابل احترام است و آب، مقدس است، بنابراين آموزش، نقش مهمي بر نهادينه كردن حفظ محيط زيست دارد. ‌موسس انجمن جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست گفت:‌ هنوز خيلي ها در جامعه فعلي ايران نمي دانند محيط زيست چيست؟ اين فعال 95 ساله محيط زيست، بر سهم زنان در توليد زباله هاي خانگي اشاره كرد و گفت: زباله هايي كه در دنيا توليد مي شود در زمان حاضر به فاجعه، تبديل شده است، بنابراين بر لزوم آموزش زنان در امر كنترل و تفكيك زباله تاكيد شده است.
آگاهی تبدیل به عمل شود
موسس انجمن جمیعت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات محیط زیست ایران زیاد است و این تنوع مشکلات بر خلاف تنوع کیفیت محیطهای طبیعی است. ملاح، افزود: ایران محیط زیست کم نظیری دارد ولی به دلیل نا آگاهی مردم و برخی از مسئولان مشکلات زیادی گریبان محیط زیست را گرفته که باید در این زمینه اطلاع رسانی کرد. وی با اشاره به وضعیت آگاهی رسانی و شناخت مقوله محیط زیست در رسانه ها و افکار عمومی گفت: هرچند در این مقوله نسبت به گذشته رشد پیدا کرده ایم، اما باید این آگاهی تبدیل به عمل شود. این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست دیگر از یک مقوله لوکس به یک ضرورت تبدیل شده و مردم هم آموزش پذیر هستند. گفتنی است راه‌اندازي انجمن جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست کشور از سال 1372 کلید خورد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود