3 دی 1393
شماره خبر: 134163

عدم تطابق کامل برنامه جامع ترافیک با طرح تفصیلی مانع رفع بحرانهای ترافیکی کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عدم تطابق کامل برنامه جامع ترافیک با طرح تفصیلی مانع رفع بحرانهای ترافیکی کرج است


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، عدم تطابق کامل برنامه جامع ترافیک با طرح تفصیلی را مانع اصلی در رفع بحرانهای ترافیک شهری در کرج خواند و افزود: رفع این معضل دغدغه اصلی اعضای پارلمان شهری است.
علی حاج کاظم افزود: از دیگر مواردی که می توان به عنوان مانع حل معضل ترافیک در کرج برشمرد، علاوه بر مورد مطرح شده، عدم تطابق کامل با وزارت راه مبنی بر اتمام و اصلاح پروژه های ترافیک است. وی با بیان اینکه، پروژه های شهری بدون پیوستگی های لازم تعریف می شوند، اظهارداشت: نبود هماهنگی بین دستگاههای اجرایی با شهرداری در خصوص اجرای حفاریهای سطح شهر از دیگر مواردی است که پروسه رفع معضل ترافیک شهری را طولانی می کند. عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه پروژه های شهری با پیوستهای فرهنگی و اجتماعی باید تدوین و اجرایی شوند، عنوان کرد: از مسائل مهمی که نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک ایفا می کند، احداث پارکینگ های عمومی در مراکز شهر اعم از مکانیزه و عادی است؛ شورا و شهرداری نیز در خصوص انجام این مهم تاکید و تلاش ویژه ای دارند.
پیشگیری از انجام اصلاحات هندسی بدون توجه به طرح جامع حمل و نقل
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت پیشگیری از انجام اصلاحات هندسی بدون توجه به طرح جامع حمل و نقل، گفت: انجام پروژه های جدول گذاری بدون اجرای منحول و عدم اجرای کامل پروژه های تقاطع غیرهمسطح برای دسترسی آسانتر از مواردی است که موجب اختلال در اجرای پروژه های ترافیکی در کرج می شود. علی حاج کاظم از دیگر چالشهای عمرانی و ترافیکی را عدم توجه به موضوع همسطح سازی پیاده روها ذکر و عنوان کرد: پایین بودن میزان بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی و نبود ساختار مناسب در امر کنترل و افزایش ایمنی در حمل و نقل از مسائلی است که به بحران ترافیک در شهر کرج دامن می زند. وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بخش حمل ونقل حومه ای همچنین رفع مشکل فقدان هماهنگی های فرابخشی، اظهارداشت: آنچه می تواند زمینه را برای افزایش بهره گیری از حمل و نقل عمومی فراهم کند، توجه به نوسازی وبهسازی ناوگان حمل و نقل شهری است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: وجود خط کشی صحیح، نصب علائم رانندگی و تابلوهای مناسب راهنمایی مسیر و ساماندهی محورهای مبادلاتی بین شهرستان کرج و 11 استان کشور توسط وزارت راه می تواند موجب سازماندهی ترافیک شهر کرج شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود