26 آذر 1393
شماره خبر: 133861

بستر مساعد مدارس برای تعمیق فرهنگ شهروندی در جامعه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بستر مساعد مدارس برای تعمیق فرهنگ شهروندی در جامعه


قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، ظرفیت وسیع آموزش و پرورش را بستری بسیار مساعد برای تفهیم و تعمیق فرهنگ شهروندی در جامعه برشمرد و تشکیل کمیته آموزش شهروندی در ناحیه 1 آموزش و پرورش را اقدامی اثربخش برای تعامل و همپوشانی بیشتر مباحث شهروندی در جامعه شهری خواند.
ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و آموزش معاونت خدمات شهری شهرداری کرج به میزبانی این معاونت و با حضور معاون توسعه و پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 و سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج برگزار شد. قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج در این جلسه به شکل گیری هویت اجتماعی کودکان و نوجوانان در مدارس اشاره کرد و آن را فرصتی مغتنم برای برنامه ریزی و دستیابی به اهداف بلند مدیریت شهری دانست. اصغر نصیری نمونه این کارکردهای آموزشی میان کودکان و در سطح مدارس را تحکیم قانون بستن کمربندهای ایمنی در مباحث ترافیکی ذکر کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش درگاهی مناسب برای ورود تخصصی به حوزه مدیریت شهری است تا در آینده از وجود کودکانی شهروندمدار و قانونمند برخوردار باشیم که دریافت مشارکت و ارتقای فرهنگ شهروندی از این طریق امکانپذیر خواهد بود. وی با یادآوری اینکه تاکید شهرداری بر حفظ شأن و کرامت شهروندان و ارتقای خدمات در حد نام و جایگاه البرز و ساکنان آن است، تشکیل کمیته اطلاع رسانی و آموزش معاونت خدمات شهری در سال گذشته را به همین منظور ارزیابی کرد.
افزایش آگاهی شهروندان مترادف افزایش مسئولیت شهرداری
این مسئول افزود: افزایش سطح آگاهی شهروندان، بار مسئولیت شهرداری را سنگین خواهد کرد، با این حال مقید به اجرای کار مضاعف و تلاش برای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان هستیم. قائم مقام معاون خدمات شهری، در تعریف جایگاه این معاونت، آن را بخشی خواند که توزیع عادلانه خدمات رسانی را به معنای عام محقق می کند. نصیری در تشریح این مطلب اعلام کرد: سرکشی منظم و مکرر به نقاط مختلف شهر در قالب جمع آوری زباله و پسماند، رسیدگی به فضای سبز و نظایرآن، این خدمات رسانی عادلانه را شکل می دهد. وی در پایان از مسئولان آموزش و پرورش خواست ضمن انعقاد تفاهم نامه ای به منظور انجام همکاریهای مشترک در حوزه های آموزش شهروندی به کودکان و والدین آنها، صاحبان آینده شهر را برای ورود موثر به این حوزه آماده کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود