26 آذر 1393
شماره خبر: 133844

پروژه مدیریت امنیت اطلاعات و ارتباطات سازمان فاوا در مرحله عقد قرارداد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پروژه مدیریت امنیت اطلاعات و ارتباطات سازمان فاوا در مرحله عقد قرارداد


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از آغاز پروژه مدیریت امنیت اطلاعات و ارتباطات (ISMS) در سازمان فاوا در آینده نزدیک خبر داد.
مهرداد فیروزبخت با اعلام این خبر گفت: با برگزاری مناقصه عمومی و تعیین برنده مناقصه پس از بررسی اسناد و مدارک، سازمان فاوا در مرحله عقد قرارداد پروژه (ISMS) قرار دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، هدف از اجرای این پروژه را محافظت از دارایی های اطلاعاتی شهرداری کرج ذکر کرد و گفت: از آنجا که سازمان فاوا به تعبیری حافظه و مأمن بایگانی الکترونیکی اطلاعات شهرداری کرج است، حفاظت و نگهداری داده ها به شیوه های امن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا با اجرای پروژه مدیریت امنیت اطلاعات یک گام به اهداف نهایی سازمان در راستای حفظ و نگهداری داده ها نزدیک تر می شویم. فیروزبخت نتیجه نهایی فرایند جمع آوری اطلاعات را پیش بینی و برنامه ریزی اصولی درراستاي تامین نیازهای آینده شهر کرج دانست و گفت: این پیش بینی نیازمندی‌هايي شامل برآورد سرانه مورد نیاز آب، فاضلاب، برق، مخابرات و فناوری اطلاعات، توسعه فضاهای آموزشی و مراکز درمانی، فرهنگی وخدماتی متناسب با روند رو به رشد جمعیت شهر کرج است. در همین راستا مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از شهروندان کرج درخواست کرد با هدف ‌‌بهینه‌تر کردن اهداف و اجرای سیاست‌های سازمان و شهرداری کرج براي تامين رفاه همشهریان با نیروهای ممیزی همکاری هاي لازم را انجام دهند. وی در ادامه افزود: سيستم مديريت امنيت اطلاعات با انتخاب کنترل‏‌هاي امنيتي کافي و متناسب، محافظت از دارايي‌‏هاي اطلاعاتي را تضمين مي‌‏کند. به اين ترتيب راه‌حل‌هاي امنيتي استاندارد به تمامي سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، ارتباطات و بسترهاي آنها اعمال مي‌شود تا سازمان را در جهت نيل به موفقيت در ساية داشتن محيطي امن ياري کند. فیروزبخت تاکید کرد: لازم به توضيح است که منظور از طراحي و پياده‌سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات ايجاد بستري جهت ايجاد هماهنگي بين کليه پرسنل حوزه پروژه به منظور حرکت در جهت امنيت اطلاعات در سازمان مي‌باشد و اين امر محقق نمي‌شود مگر با مشارکت و همراهي کليه کارشناسان و پشتيباني مديران ارشد سازمان و لذا تمامي مراحل طراحي و پياده‌‏سازي هر پروژه توسط مشاوران سيستم و با مشارکت و همراهي کارشناسان و مديران سازمان امکان‏‌پذير خواهد بود و در حقيقت ضمانت اثر بخش بودن سيستم وابسته به اين مشارکت است. چرا که طبعاً سيستم مديريت امنيت اطلاعات يک سازمان پس از اتمام پروژه و خروج مشاور از سازمان همچنان با رويکرد بهبود مستمر تداوم خواهد يافت. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطر نشان کرد: کلیه مراحل استقرار سیستم مديريت امنيت اطلاعات مبتني بر استاندارد ISO/IEC 27001 است که یکی از متداول ترین متدهای پیاده سازی امنیت اطلاعات در تمامی سازمان های دولتی و نهادهای حساس اطلاعاتی کشور است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود