17 آذر 1393
شماره خبر: 133308

بساط ساخت و سازهای غیرمجاز از منطقه 6 کرج برچیده می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بساط ساخت و سازهای غیرمجاز از منطقه 6 کرج برچیده می شود


سرپرست منطقه 6 شهرداری کرج با تاکید بر اینکه بسیاری از معضلات شهری ریشه در روند صعودی مهاجرت و ساخت و سازهای بی رویه دارد، گفت: با فرهنگسازی و استفاده از روش های بازدارنده، بزودی بساط ساخت و سازهای غیرمجاز از سطح منطقه برچیده می شود.
عزیز صدرنژاد با بیان اینکه به دنبال اداره امور شهر بر اساس برنامه ریزی و اطلاعات جامع هستیم، اظهار داشت: متاسفانه روند شکل گیری منطقه 6 از ابتدا با استانداردها فاصله زیادی داشت و روال انجام کارها آنطور که باید و شاید حرفه ای نبود و از همین رو، اولویت کنونی منطقه، تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی واحدها است تا کارها با نظم بهتری انجام شود. وی از تدوین بیش از 150 دستورالعمل جامع و ابلاغ آن به معاونتهای مختلف در جهت اصلاح امور خبر داد و افزود: در شرایط کنونی که شهرداریها متاثر از وضعیت اقتصادی کشور، با کاهش صدور پروانه ساخت و مشکلات درآمدی مواجه هستند، باید بهره وری سازمانی را ارتقاء بخشیم و بهترین استفاده را از نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشیم و مانع از دامن زدن به رکود کنونی شویم. این مسئول در ادامه از شناسایی پنج مورد تصرف اراضی شهرداری از بدو حضور در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: با شناسایی اراضی تصرفی، طی هماهنگی های لازم با مقامات قضایی و انتظامی یک مورد آن تخلیه و رفع اثر شد که تشکر کتبی شهردار کرج را به همراه داشت و تلاشها برای رفع تصرف 4 قطعه زمین دیگر کماکان ادامه دارد و بزودی به ثمر می نشیند.
تعدی به حقوق شهر و شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است
وی همچنین از تشدید نظارتها برای جلوگیری از تصرف املاک و اراضی تحت مالکیت شهرداری از سوی سودجویان و متخلفین خبر داد و اظهار داشت: تعدی به حقوق شهر و شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است و فرد یا افرادی که با زیر پا گذاشتن قوانین جاری کشور بخواهند علیه منافع عموم اقدامی کنند، قطعا با تابلوی ایست مراجع نظارتی و قانونی مواجه می شوند و به سزای عمل خود خواهند رسید.
احداث بوستان بر روی نهر خشکیده دلمبر
سرپرست منطقه 6 شهرداری کرج در ادامه از تلاش و رایزنی برای احداث بوستان بر روی نهر خشکیده دلمبر خبر داد و ادامه داد: به دلیل خشکیدگی این نهر و بی استفاده ماندن آن، متاسفانه شاهد تجمع نخاله ها و ضایعات ساختمانی بر روی بستر آن هستیم که چهره زشت و نامناسبی را برای منطقه ایجاد کرده، از این رو، بوستان و مجتمع بزرگ تفریحی، ورزشی با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز بر روی نهر دلمبر احداث خواهد شد. این مسئول در بخش دیگری از مشخص نبودن حریم و مرز دقیق منطقه 6 شهرداری به عنوان چالشی دیگر یاد کرد و گفت: از زمان ابلاغ حریم های قانونی، هنوز محدوده حریم را تحویل شهرداری منطقه نداده اند. صدرنژاد با اشاره به آغاز رایزنی با مالکین اراضی کشاورزی در محله جواد آباد، از تحویل نزدیک به 20 هکتار زمین در صورت به ثمر رسیدن توافق ها خبر داد و بیان کرد: همچنین با حمایت های شهردار و معاون عمرانی وی، عملیات بازگشایی ادامه بلوار ماهان از میانجاده به سمت بلوار خوارزمی بزودی آغاز می شود و با آزادسازی بیش از دو کیلومتر مسیر ارتباطی، گامی جهادی در روان سازی ترافیک به شمار می آید. به گفته وی، هم اکنون مراحل تجهیز و آماده سازی کارگاه عمرانی پروژه بازگشایی ادامه بلوار ماهان در حال انجام است. سرپرست منطقه 6 شهرداری کرج، با بیان اینکه افراد سودجو با همکاری تعداد اندکی از متصدیان معاملات ملکی با سوء استفاده از غفلت خریدار و عدم آگاهی آنها در هنگام تنظیم مبایعه نامه جمله «مفاد مندرج در رای و جرایم کمیسیون ماده 100 قانون شهرداریها به عهده خریدار است» را قید می کنند، خطاب به شهروندان اظهار داشت: با توجه به اینکه افراد سودجو با ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک غیر مجاز اراضی ضمن نادیده گرفتن اصول شهرسازی به سرمایه های ملی و شهروندان خدشه وارد کرده و زمینه ساز خطرات زیست محیطی و تلفات و حوادث غیرمترقبه را باعث می شوند، ضرورت دارد قبل از هرگونه خرید و فروش املاک قولنامه ای نسبت به انجام استعلامهای لازم از شهرداری اقدام کنید تا در دام سودجویان نیفتید. وی در پایان از تشکیل کمیته درآمدی و تلاش برای وصول مطالبات معوق، راه اندازی اتوماسیون اداری و تعیین تکلیف پروژه ارتش به عنوان دیگر اولویت های این منطقه در سال جاری یاد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود